2710
Sök

Inför: Bilsport Performance & Custom Motor Show 2012 ELMIA

420 Inlägg
4 april 2012
Dutch skrev:
Hur gör ni som inte har någon att åka med utan måste köra egen bil eller kanske åker buss/tåg(?), sover ni över eller vad? Nu utgår jag ifrån att ni kommer dricka alkohol då.

Vi är nämnligen 4 killar som alla vill dricka men det är bara jag som har körkort. Tar jag bilen så måste vi ju sova i den lördag - söndag och sen åka hem, troligen bakfull. Kollade upp tåg men det första bästa gick ~09.00 på söndagmorgon, tänker ju knappast tälta över natten.

Help me. (ja, jag har redan kollat med vänner om lediga platser, det är fullt)

Varför ska du dricka för? Detta löjliga drickandet var vidrigt förra året och där var "raggarna" till stor del inblandade.

Bilar och alkohol hör inte ihop.

2 077 Inlägg
4 april 2012
Jimmylainen skrev:
Dutch skrev:
Hur gör ni som inte har någon att åka med utan måste köra egen bil eller kanske åker buss/tåg(?), sover ni över eller vad? Nu utgår jag ifrån att ni kommer dricka alkohol då.

Vi är nämnligen 4 killar som alla vill dricka men det är bara jag som har körkort. Tar jag bilen så måste vi ju sova i den lördag - söndag och sen åka hem, troligen bakfull. Kollade upp tåg men det första bästa gick ~09.00 på söndagmorgon, tänker ju knappast tälta över natten.

Help me. (ja, jag har redan kollat med vänner om lediga platser, det är fullt)

Varför ska du dricka för? Detta löjliga drickandet var vidrigt förra året och där var "raggarna" till stor del inblandade.

Bilar och alkohol hör inte ihop.

WORD smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
4 april 2012
Lämna alkoholen hemma som WHITE--RR brukar säga när han ordnar bil träffar! big_smile
Senast redigerat av FjonkeeN93 (4 april 2012)

Allmänt körd i huvudet

953 Inlägg
4 april 2012
Helt rätt. dricka kan ni göra på stans krogar dom lär gilla

22 Inlägg
4 april 2012
Vart skrev jag att jag ville dricka och köra bil samtidigt? Lite alkohol, musik, race och gott folk är väl aldrig fel. Grupptryck, hmm nä. Sen har ni rätt med vädret och det dära, har dock löst det och åker med några andra upp istället för att köra.

Tackar för de vänliga svaren och ger (pek)fingret till er andra :-)

The things you own end up owning you.

420 Inlägg
4 april 2012
Dutch skrev:
Vart skrev jag att jag ville dricka och köra bil samtidigt? Lite alkohol, musik, race och gott folk är väl aldrig fel. Grupptryck, hmm nä. Sen har ni rätt med vädret och det dära, har dock löst det och åker med några andra upp istället för att köra.

Alkohol inblandat slutar alltid fel ändå. Alla blir drägg och blir bara jobbiga.

Kan man inte lämna alkoholen en helg bör man se över sitt problem.

OUTLAW1
4 april 2012
Dutch skrev:

varsågod var så lite så...
suger åt mig ett pekfinger av dig..
Ha en god påskhelg!!!

Najs
4 april 2012
Dutch skrev:

alltså.. lägg ner de där me drickandet.. kan man inte få ivf en träff i sverige som är alkoholfri? dessutom en av "världens mest kända" utställningar? jag som utställare uppskattar inte fulla människor som ska klampa runt min bil ivf. tur det finns staket så man slipper repor o annat skit av oaktsamma fyllon..
Nej, Snälla jag ber ALLA att lämna alkoholen hemma. ivf inne på mässan.. o vill ni ha något på kvällen gå på krogen..

Och jag avslutar med att om man tkr man är "häftig" när man "ger fingret" till folk (över nätet dessutom) hmm som ber snällt att man ska avstå alkohol.. ja då har man nog inte förstånd nog o förstå att man förstör för andra som tkr det är en trevlig bilhelg som är där för o titta på bilar o inte ser det som "en fest"
Senast redigerat av Najs (4 april 2012)

953 Inlägg
4 april 2012
1+ Kan inget mer än att hålla med. för 5 år sen var de inte som det är idag alla trivdes kollade på åken hade trevligt inte liak mycket alkohol som det är idag. idag är de bara bärs och bilar och de hör inte ihop. plus att de märks på olika ställen att de bli nedgrisat som fan och kommunen se de samt att dom pressa mässan att fixa så att de inte se så jävligt ut efter mässan. Så snälla lämna skiten hemma  helgen efter kan ni dricka

420 Inlägg
4 april 2012
Najs skrev:
Dutch skrev:

alltså.. lägg ner de där me drickandet.. kan man inte få ivf en träff i sverige som är alkoholfri? dessutom en av "världens mest kända" utställningar? jag som utställare uppskattar inte fulla människor som ska klampa runt min bil ivf. tur det finns staket så man slipper repor o annat skit av oaktsamma fyllon..
Nej, Snälla jag ber ALLA att lämna alkoholen hemma. ivf inne på mässan.. o vill ni ha något på kvällen gå på krogen..

Och jag avslutar med att om man tkr man är "häftig" när man "ger fingret" till folk (över nätet dessutom) hmm som ber snällt att man ska avstå alkohol.. ja då har man nog inte förstånd nog o förstå att man förstör för andra som tkr det är en trevlig bilhelg som är där för o titta på bilar o inte ser det som "en fest"

Du vet inte om vakterna ser hårdare på alkoholen detta året? Förra året såg man ju folk som nästan kröp runt på golvet så fulla dom var. Urlöjligt.

Driver_85 skrev:
1+ Kan inget mer än att hålla med. för 5 år sen var de inte som det är idag alla trivdes kollade på åken hade trevligt inte liak mycket alkohol som det är idag. idag är de bara bärs och bilar och de hör inte ihop. plus att de märks på olika ställen att de bli nedgrisat som fan och kommunen se de samt att dom pressa mässan att fixa så att de inte se så jävligt ut efter mässan. Så snälla lämna skiten hemma  helgen efter kan ni dricka

Ja så som det såg ut på parkeringarna efter "tillställningen" förra året var skrämmande och ska det fortsätta så kommer nog kommunen kräva nerläggning utav CMS.
Senast redigerat av Jimmylainen (4 april 2012)

Fotograf
142 Inlägg
4 april 2012
Driver_85 skrev:
http://www.jnytt.se/nyhet/46673/stora-p-platser-stangs-av-under-paskhelgen

kul! jävligt kul! -.-

254 Inlägg
4 april 2012
Finns säkert nått kryphål för att komma in på A6 smile

SuddenRacing Performance Club

719 Inlägg
4 april 2012
Driver_85 skrev:

Efter att ha läst den artikeln och väderprognosen så stannar jag hemma istället. Skulle ändå inte gå in och kolla på mässan iår.

Kasta inte bäver i trähus
265 Inlägg
4 april 2012
SuddenRacing skrev:
Finns säkert nått kryphål för att komma in på A6 smile

Stor och stark bil + Rejäl kätting så löser man det mesta wink

Vad vore en bil utan turbo?

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
4 april 2012
Fy fan va tråkigt! Detta måste ''vi'' göra något åt! smile

Allmänt körd i huvudet

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
4 april 2012
Driver_85 skrev:

Håller med! Synd att det har spårat ur.

Själv så stannar man nog inte på kvällen detta året, Kommer nog inte bli mycket vettigt efteråt i detta vädret ändå.

22 Inlägg
4 april 2012
Najs skrev:
Dutch skrev:

Det var ju ett pekfinger sad

The things you own end up owning you.

OUTLAW1
5 april 2012
Vitamin skrev:
Driver_85 skrev:

Efter att ha läst den artikeln och väderprognosen så stannar jag hemma istället. Skulle ändå inte gå in och kolla på mässan iår.

varför skulle du åka till jönköping då...så jävla exotiskt är det väl ändå inte med raggarbilar,halvnakna brudar i undre tonåren som dansar, däckrök och sportbilar....
Om det inte var för mässan skulle jag också hållt mig hemma denna helgen...för resten av det jag skrev ser vi ju varje helg under sommaren...
Kanske annorlunda i Västervik men tveksamt..lol
Senast redigerat av OUTLAW1 (5 april 2012)

iceman_21
5 april 2012
Nu ska vi se.... för en förstgångsbesökare....  VAD gör man efter mässan?...
vart borde man vara? nå speciellt ställe? vad ska man kolla på...osv osv...

har ju läst forum flera år...å sett bilder å filmer... Men jag tänkte ni som varit där flera år kanske kan tipsa om något.

Sök