3820
Sök

Tips på baslåds bygge 740 ?

36 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
Töänkte göra nya baslådor till min 740? Någon som har tips på hur dom kan se ut ? ska va lite fräcka men ändå stilrena om ni förstår ?smile

4 074 Inlägg
16 februari 2012
Cranky skrev:
Töänkte göra nya baslådor till min 740? Någon som har tips på hur dom kan se ut ? ska va lite fräcka men ändå stilrena om ni förstår ?smile

Baslådor??
Sen för att kunna svara någorlunda på de du frågar kan det ju vara bra om du skriver va du ska ha för basar!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
16 februari 2012
Se fräcka ut? Ska dem inte låta bra?

36 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
Tänkte mer om dnågon visste hur dom se ut, vinklade, raka, olika typer av låda, de kvittar hur stora dom ska va, man kan göra olika stora, kan ändå se likadana ut...

Ljudet kan bli bra även om det är en fräck låda... ibland e man inte bara ute efter värsting ljud.. man kanske bara vill ha en snygg låda, o har en lagom ljud som man e nöjg med..
Så länge dom är täta o man får de som man ska o vill så e ja nöjd, ljudet kommer bli bra, har en som har gjort detta under många år som hjälper mig o bygga lådorna, ljudet bli bra, täta o bra lådor..
Senast redigerat av Cranky (16 februari 2012)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 februari 2012
Du ska alltså bara bygga lådor som ser bra ut och passar i din 740, sen om dom passar basarna eller inte spelar ingen roll? Helst ska basarna spela bakåt också va? Suck...

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

36 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
dom kommer passa basarna, de fixar jag, inget du ska bekymra dig över, jag ville bara ha lite ideer, hjälp till ideer hur dom kan se ut, resten fixar jag själv, en bas på 8" kan ha en likadan låda som en på 18" bara de att du får bygga den större, o anpassa lite efter de, men annars kan dom se exakt likadana ut..

4 074 Inlägg
16 februari 2012
Cranky skrev:
dom kommer passa basarna, de fixar jag, inget du ska bekymra dig över, jag ville bara ha lite ideer, hjälp till ideer hur dom kan se ut, resten fixar jag själv, en bas på 8" kan ha en likadan låda som en på 18" bara de att du får bygga den större, o anpassa lite efter de, men annars kan dom se exakt likadana ut..

Say what?
Men om du har egna ideér på allt varför då ens fråga?
Självklart kan du ha en 8" bas i en låda för en 18" men då får du ju labba rätt redigt med porten.
För övrigt tycker jag du pratar i nattmössan

36 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
sa inte du kunde ha de i samma låda, sa likadan.. du kan bygga en likadan låda, bara att den får va större, Precis som när du köper en låda, dom ser i stort sett likadana ut, bara att dom e större.. Ja vet allt de redan, Ville bara se om de va någon här som kunde ge lite ideer på hur en låda kan se ut mer än dom vanliga tråkiga lådorna.. Men tydligen fanns de inte det....

4 074 Inlägg
16 februari 2012
Cranky skrev:
sa inte du kunde ha de i samma låda, sa likadan.. du kan bygga en likadan låda, bara att den får va större, Precis som när du köper en låda, dom ser i stort sett likadana ut, bara att dom e större.. Ja vet allt de redan, Ville bara se om de va någon här som kunde ge lite ideer på hur en låda kan se ut mer än dom vanliga tråkiga lådorna.. Men tydligen fanns de inte det....

Jo absolut,bygg en låda som är rund.
Eller en som ingen av sidorna är den andra lik.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 februari 2012
Men du svarar ju inte på frågorna! Ska du göra nåt vettigt av det hela och spela basarna framåt eller ska dom spelas bakåt in i skuffen? Vill du bara bygga i trä eller även med plexi/glas? Ska lådan lackas eller kläs med tyg?

Saab 9-3SC {SQ-edition}

36 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
rund låda? ganska coolt, men de ska passa i en 740, så vet var du hade tänkt den skulle va isf? sidorna inte lika har ja redan, trött på den nu.. ska bygga helt nytt överallt...

36 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
Kanske därför ja skrev tips på baslåds bygge? för ja inte riktigt vet hur ja ska bygga dom ? Lite ideer? Klart de ska va vettigt.. ska bara ha allt helt nytt, men slut på ideer här.. därför ja frågar om de e någon som kan ge tips på de, Fräcka, snygga lådor...

Å ja ser ju att du har byggt ett par lådor, lite annorlunda än vanliga.. ChriZtoffer

3 187 Inlägg
16 februari 2012
Cranky skrev:
Kanske därför ja skrev tips på baslåds bygge? för ja inte riktigt vet hur ja ska bygga dom ? Lite ideer? Klart de ska va vettigt.. ska bara ha allt helt nytt, men slut på ideer här.. därför ja frågar om de e någon som kan ge tips på de, Fräcka, snygga lådor...

Å ja ser ju att du har byggt ett par lådor, lite annorlunda än vanliga.. ChriZtoffer

nu har criz ställt samma fråga 3 gånger typ... SVARA på dom..

vad kan du bygga med för material, endast trä? eller med glas, kan du plasta?

36 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
VILKET MATERIAL SOM HELST!! vill ha ideer på olika sorters lådor man kan bygga.. olika material vad som helst.. Tips är de jag vill ha...

Arg Snickare
875 Inlägg
16 februari 2012
det bästa är nog om du söker runt lite cranky. du märker ju vilket trevligt bemötande du får här.. det kommer inte leda till mycket. hmm

36 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
Nej de verkar ju inte vara mkt till hjälp på tips man kan få här, har man inga tips på hur den ska se ut så behöver man inte skriva, de va bara tips ja ville. men de kunde man tydligen inte få...

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 februari 2012
Men det är ju väldigt svårt att tipsa när man inte vet förutsättningarna... wink Men okej, då vet vi, alla material säger du. Då föreslår jag en låda i kolfiber med fönster i bakstycket, basarna framåt såklart. Sen lite snygg belysning på insidan som du lackar i vitt.

Eller så gör du nåt liknande min gamla låda, inte helt enkelt att bygga men det krävs bara lite MDF. Om du vill så kan du ju även sätta nåt glas i baksidan så man ser basarna bakifrån.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

36 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
Hade varit jävligt snyggt faktiskt smile Fler ideer ? hade varit schyst, Vill ha lite ideer o bolla mellan här smile

Den va jävligt snyggt, Men ja funderar lite på att sätta en i varje sida på en 740, där de e nersänkt, har dom där nu, men de e helt vanliga lådor, inget seciellt med dom.. SÅ något som kan passa där kanske ? om du har någon ide på de ? smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 februari 2012
Vet inte riktigt hur det ser ut i skuffen i en 740, men jag kan inte tänka mig att det låter särskilt bra om du har lådor som spelar rätt ut i skuffen på sidorna? Fast du kanske inte brydde dig så mycket i det. Men om du är sugen på att prova nåt nytt så kan du ju plasta lite former runt basarna, fast då blir det ju inte kantigt som bilen...

Saab 9-3SC {SQ-edition}

36 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
dom ja har nu spelar rätt ut i skuffen, men se om du kan se en bild på en skuff på google, så kanske du har en ide ? den tanke ja hade va att dom skulle iaf va vinklade uppåt, men vill ha fler ideer så man kanske kan göra något, vinklade o vanliga e så vanliga idag, o dom e så tråkiga, men dina e ju skit coola tongue men dom e inte så bra i min bil sad

Sök