2894
Sök

Trimma volvo 142 69a b20

26 Inlägg
17 februari 2012
Trådstartare
#1
hej hej, har absolut ingen kunskap om förgasra motorer eller b20 över lag, skulle behöva lite hjälp och tips, har då en 142 b20, har en e topp spm är planad 3 mm och dubbla su förgasare som jag tänkte montera i helgen, någon som kan förklara om det är svårt och byta topp och om det är något speciellt att tänka på? en sa till mig att det är bara till att skruva av toppen och på med den nya e toppen men tror inte att det är fullt så enkelt,

tacksam för all hjälp jag kan få, MVH Robin

866 Inlägg
17 februari 2012
#2
En verstadshandbok är väl inte fel när man är grön på mecka. Det är svårt att göra fel på dom motorerna.
Det är väldigt rätt fram meck det ända är att efterspänna toppbultarna efter varmkörning. Men det står i  verstadshandbok ....      Möjligen lite rostlösare på insug/grenrörs mutter/pinbult  dagen innan så det får dra sig??
Men ska du bytta topp så kvittar det om dom går av på den gamla toppen.. Bultarna grenrör avgas kan sitta !! på med lite smörj där oxså.   Dubbla SU inget bra om man inte hållt på lite med dom. Är svåra att ställa. Men allt går att lära sig.  lycka till !!

26 Inlägg
17 februari 2012
Trådstartare
#3
nej det hade varit bra med en bok ska ionförskaffa mig en sådan, svar på tal så har jag laggt su na på hyllan och beställt weber ist. och fick rätt på toppen tack för hjälpen!!

866 Inlägg
17 februari 2012
#4
Det är rätt Weber funkar på dom !!  Gött ljud ;-) Sen är det inte fel med headers på den om du nu ska köra weber man får man endå  dela original grenrör/insuget  för weber insuget.
Det brukar hjälpa till lite.


Sök