Hur fan lyckas man med det om man får fråga? Men det kan vara bra att ha denna kåpa eftersom du verka förstöra dem (dem skyddar oljetråg osv rätt så bra). Sedan blir det inte så jävla mycket luftströmmar under motorn när du kör, det förhindrar även snön att packas i hela motorutrymmet ifall du kör av vägen och bor nånstans i Norrland.
det är ju dom som e under föraren och så skyddar dom motorn???? ja du hur jag lyckades med vet jag inte
Jahaa jag trodde du menade plasten under motorn Var trött när jag skrev meddelandet och missade att den var mitt under bilen och inte under motorn. Men i sådant fall vet jag inte för på min a4 har jag inge plast under bilen iaf
En gammal jävel har jag Men det är väl bara att kolla vad som finns ovanför plasten och göra en bedömning huruvida du vill riskera att trasa sönder det istället för den skyddande plasten.
va jag ser så är det bara rör ju:P men det kan vara så att man måste ha dom men när dom e trasiga liksom vad ska man då göra tejpa upp dom nej man tar bort och byter när det är måndag
Plasten undertill skyddar dels diverse rör och ledningar, dels har det med luftströmmar att göra och dels för att skydda karossen då dessa är sk skenskottsskydd. På nya bilar används plast istället för massa dynga för att skydda karossen från stensprut, och allt handlar om att det ska bli lättare att återvinna bilen i ett senare skede.