2420
Sök

Den stora extraljus tråden

Meldem
4 137 Inlägg
5 mars 2012
granadadr skrev:
TouchOfRed skrev:
F-Tar skrev:

Ta chansen nu då big_smile

Hade varit gött. Men får se smile

hade jag varit du, hade jag sparat till 5 värre extraljus wink

Jo, kanske är en smartare ide smile

1 532 Inlägg
5 mars 2012
Jag har 800watt igång samtidigt på Pajjen

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
5 mars 2012
SaabTurbo95 skrev:
Hittar man slim ballaster på kina affärerna? Vill inte köpa dyra i Sverige. Tror knappast d e bättre kvalite å ej värt pengarna. Var hos xenonkungen och hälsa på, men gav inget bra intryck tycker jag. Hade planer på att köpa när jag kom dit men gick hem utan att köpa något. Enbart pga att jag uppfatta som dom inte hade någon kunskap

Ingen kunskap:lol:
Dom är en av dom äldsta som har varit på marknaden angående xenon. Det var nog bara du som tyckte det då, själv har jag aldrig haft problem med dom. Dom har bra service och snabb leverans tid;)

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

2 624 Inlägg
5 mars 2012
C_A_T skrev:
SaabTurbo95 skrev:
Hittar man slim ballaster på kina affärerna? Vill inte köpa dyra i Sverige. Tror knappast d e bättre kvalite å ej värt pengarna. Var hos xenonkungen och hälsa på, men gav inget bra intryck tycker jag. Hade planer på att köpa när jag kom dit men gick hem utan att köpa något. Enbart pga att jag uppfatta som dom inte hade någon kunskap

Dom är en av dom äldsta som har varit på marknaden angående xenon. Det var nog bara du som tyckte det då, själv har jag aldrig haft problem med dom. Dom har bra service och snabb leverans tid;)

+1

har fått problem me dom 2 gånger och fått hjälp varje gång så dom är riktigt bra! har vart lampfel båda gångerna smile

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
5 mars 2012
martinn skrev:
C_A_T skrev:
SaabTurbo95 skrev:

+1

har fått problem me dom 2 gånger och fått hjälp varje gång så dom är riktigt bra! har vart lampfel båda gångerna smile

Jag hade problem med mina relä till mina x-ljus och då hjälpte dom mig så jag fick nya. Har inget negativt att säga om dom, som jag sa tidigare så är dom ett av de ledande företagen inom xenon på marknaden. Tror dom började 2002 och då var det inte många företag som sålde xenon, så 10år. Fråga om om vad som helst, tror inte det finns ngt dom inte kan svara på vad gällande xenon. Nuff said.

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

1 574 Inlägg
5 mars 2012
SaabTurbo95 skrev:
Brago skrev:
SaabTurbo95 skrev:

Mina är från kina och dom funkar fint dom smile

länk till säljare?
brukar köpa via vvme

Köpt via en kompis som tar hem pallvis i norge.. men sök lite så hittar du nog nå bra!

235 Inlägg
5 mars 2012
ajokko skrev:
SaabTurbo95 skrev:
köpte fjärr. Nr kommer jag ej ihåg. Men läste på skylten på swedol att det var fjärr. Har iofs inte haft några pencil. Men dessa är verkligen inte så bred ljusbild som navigator.
Kanske bara jag som räknade med för mkt

Navigator är tyvärr inte rätt ljus att jämföra med. De har, av de jag testat, överlägset trevligast ljusbild. Både grymt bred och fyllig, oavsett halogen eller konverterat till xenon.

Hur är BOSCH NAVIGATOR jämfört mot NBB 225 ALPHA i bredd å längd?
Självklar med xenon:)

2 041 Inlägg
5 mars 2012
H-Hansson skrev:
ajokko skrev:
SaabTurbo95 skrev:
köpte fjärr. Nr kommer jag ej ihåg. Men läste på skylten på swedol att det var fjärr. Har iofs inte haft några pencil. Men dessa är verkligen inte så bred ljusbild som navigator.
Kanske bara jag som räknade med för mkt

Navigator är tyvärr inte rätt ljus att jämföra med. De har, av de jag testat, överlägset trevligast ljusbild. Både grymt bred och fyllig, oavsett halogen eller konverterat till xenon.

http://www.automotorsport.se/media/bilt … 092003.pdf
Men lite svårt att veta hur det ser ut i verkligheten när man är på en väg.

235 Inlägg
5 mars 2012
MammDiin skrev:
H-Hansson skrev:
ajokko skrev:

http://www.automotorsport.se/media/bilt … 092003.pdf
Men lite svårt att veta hur det ser ut i verkligheten när man är på en väg.

Ja nog vore det skoj om man såg i verkligheten.
Eller nån som har provat eller jämfört som kan tala om???

Tycker Navigatorn är en snygg lampa.

1 335 Inlägg
5 mars 2012
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164528/164528-ca387c6415a44d622b50b0106035426d.jpg
LUMINATOR LED

Dom lyser hyffat grymt och går igång på inte ens en halv sek!

B5 #001

Lastbilschaufför
176 Inlägg
5 mars 2012
Angående GPM eller TS, han kommer att bli återställd. Ville bara säga detta.

Meldem
4 137 Inlägg
5 mars 2012
DB_Power skrev:

Skönt, är lättad att höra det faktiskt ..

25 Inlägg
5 mars 2012
DB_Power skrev:

Vad kul att höra big_smile

2 624 Inlägg
5 mars 2012
DB_Power skrev:

Härligt att höra! smile

2 624 Inlägg
5 mars 2012
Såg en riktigt frän sak idag. en golf 4 röd med 3st nbb 225 som va lackade i bilens färg. vart ju riktigt riktigt snyggt! big_smile nu blev man sugen på att lacka mina i min bils färg också så det smälter in wink
Senast redigerat av martinn (5 mars 2012)

7 418 Inlägg
5 mars 2012
jag PERSONLIGEN tycker tvärtom wink men vill du lacka dem tycker jag du ska göra det oxå wink

2 624 Inlägg
5 mars 2012
Det enda jag är rädd för är att det blir fööör mycket vitt i fronten. kommer bara se illa ut då tongue

Meldem
4 137 Inlägg
5 mars 2012
martinn skrev:
Såg en riktigt frän sak idag. en golf 4 röd med 3st nbb 225 som va lackade i bilens färg. vart ju riktigt riktigt snyggt! big_smile nu blev man sugen på att lacka mina i min bils färg också så det smälter in wink

Kan vara sjukt snyggt om man gör det rätt ! smile

servicetekniker
73 Inlägg
5 mars 2012
C_A_T skrev:
SaabTurbo95 skrev:

Jag åkte dit. Frågade lite om olika styrkor, då den personen inte kunde svara på olika uppstarts tider hämtades en till. Han svarade. Fråga hur d funkade med xenon i navigator då 2 av 3 bilar utanför hade det. Han trodde det funka bra å svara att det var kollegorna d bilar. Inget otrevligt, men hade önskat dom hade velat dema  lite å lagt mer energi p mig som kund..

Dom är säkert jätte bra å duktiga...men levde inte upp till mina förväntningar.
Så är min uppfattning smile

Sök