3423
Sök

Den stora extraljus tråden

Meldem
4 137 Inlägg
29 november 2012
Specialraggarn skrev:
Vilken skillnad de gör på ljuset av xenonet i extraljusen nu när de har fallit lite snö. Regnet eju rena döden för ljuset xD 3 Ljusdal fjärr beställt från strands med 55w 43k från merljus. Som blir en tidig julklapp åt mor åh far :]. Måste bara köpa hållaren åh kablar som e klar för xenonet. Sitter även åh väntar på 2 st slim 15w led lampor som kommer att bli backljus :]

Lägg upp bilder på ljusbilden på Ljusdal sen när dom är monterade? smile

Vad köpte du för LED Backljus? Sånadär fyrkatinga med 9 leds i eller vad det är?

Lastbilschaufför
176 Inlägg
29 november 2012
Specialraggarn skrev:
Vilken skillnad de gör på ljuset av xenonet i extraljusen nu när de har fallit lite snö. Regnet eju rena döden för ljuset xD 3 Ljusdal fjärr beställt från strands med 55w 43k från merljus. Som blir en tidig julklapp åt mor åh far :]. Måste bara köpa hållaren åh kablar som e klar för xenonet. Sitter även åh väntar på 2 st slim 15w led lampor som kommer att bli backljus :]

Ja det blir att åka ut i vinternatten och fota samt filma till helgen smile

512 Inlägg
29 november 2012
TouchOfRed skrev:
Specialraggarn skrev:

Vad köpte du för LED Backljus? Sånadär fyrkatinga med 9 leds i eller vad det är?

Har 2st ljusdal på arbetsbilen med, 55w. Kommer jag ihåg ska jag göra det då ja åk hem från skogen ikväll. Dom är avlånga med 5st 3w. Crazyride har sånna. Led arbetsljus och sen slim. Men ja köpte dom från en på tradera. 250 kr st tro ja de va.
Senast redigerat av Specialraggarn (29 november 2012)

Fotograf
1 319 Inlägg
29 november 2012
TouchOfRed skrev:
fredda_king skrev:
har i tankarna om att montera 7st till i grillen på bilen. +dom 5 man redan har. det skulle bli 900w helljus :-)

Så att du har 7 st, eller 7st + dom 5 du har? tongue

7st ytterligare. så de blir 12st totalt. tror de kan bli bra

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Meldem
4 137 Inlägg
29 november 2012
Specialraggarn skrev:
TouchOfRed skrev:
Specialraggarn skrev:

Har 2st ljusdal på arbetsbilen med, 55w. Kommer jag ihåg ska jag göra det då ja åk hem från skogen ikväll. Dom är avlånga med 5st 3w. Crazyride har sånna. Led arbetsljus och sen slim. Men ja köpte dom från en på tradera. 250 kr st tro ja de va.

ahh big_smile blir roligt att se hur de lyser.
Kan ju vara nåt annat alternativ istället för SIM?

Meldem
4 137 Inlägg
29 november 2012
fredda_king skrev:
TouchOfRed skrev:
fredda_king skrev:
har i tankarna om att montera 7st till i grillen på bilen. +dom 5 man redan har. det skulle bli 900w helljus :-)

Satan.. Tävlar du med Kalltkaffe eller? lol

Fotograf
1 319 Inlägg
29 november 2012
TouchOfRed skrev:
fredda_king skrev:
TouchOfRed skrev:

haha inge tävling för mig. vill bara ha mer. skulle man bygga som han så har man ju faktiskt plats för 8till utan att man överdriver;-)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Lastbilschaufför
176 Inlägg
29 november 2012
fredda_king skrev:
TouchOfRed skrev:
fredda_king skrev:

haha inge tävling för mig. vill bara ha mer. skulle man bygga som han så har man ju faktiskt plats för 8till utan att man överdriver;-)

För mig så räcker det med 5 st extraljus, jag börjar med SIM nu men sen så blir det NBB eller HELLA 3003 wink

Soppgubbe
900 Inlägg
29 november 2012
OUTLAW1 skrev:
FY FAN VILKEN SOPPA...
humnahabit.nu och .se ser hyffsat lika ut på sidorna också. använder samma symbol mm
Det måste gå att häva humanhabit.nu också då det används i samma syfte som .se men likanande produkter mm mm
Kan man inte använda beslutet om Lyson i samma "åtal"..troligtvis samma personer som håller i trådarna..

Det man kan  särskilja är att om man ringer så så slår man 033 som är till BORÅS för att komma till humanhabit.se och ett kryptiskt 0761 nummer till humanhabit.nu....

HAR handlat inna från humanhabit.se och rekkomenderar dom starkt...

HH.se köpte jag ett 70w speed kit, en ballast pajade, fick en ny dagen efter. Så där ifrån ska man handla smile

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

25 Inlägg
29 november 2012
V70Drive skrev:
OUTLAW1 skrev:
FY FAN VILKEN SOPPA...
humnahabit.nu och .se ser hyffsat lika ut på sidorna också. använder samma symbol mm
Det måste gå att häva humanhabit.nu också då det används i samma syfte som .se men likanande produkter mm mm
Kan man inte använda beslutet om Lyson i samma "åtal"..troligtvis samma personer som håller i trådarna..

Det man kan  särskilja är att om man ringer så så slår man 033 som är till BORÅS för att komma till humanhabit.se och ett kryptiskt 0761 nummer till humanhabit.nu....

HAR handlat inna från humanhabit.se och rekkomenderar dom starkt...

HH.se köpte jag ett 70w speed kit, en ballast pajade, fick en ny dagen efter. Så där ifrån ska man handla smile

Ja där har man BRA service, har bara gott att säga om dem. smile

1 232 Inlägg
29 november 2012
finns det xtraljusramper,hållare,fästen osv för 5lampor, 3 vid grill och på nedanför på varsin sida, funderar på att skaffa det. plus xeon i då.

Meldem
4 137 Inlägg
29 november 2012
Martin81 skrev:
finns det xtraljusramper,hållare,fästen osv för 5lampor, 3 vid grill och på nedanför på varsin sida, funderar på att skaffa det. plus xeon i då.

Jag tror att Lighton har för 2, 3 och 5. Kolla OclConstruction länken på förstasidan. smile

2 037 Inlägg
29 november 2012
J_Jespersen skrev:
MammDiin skrev:
J_Jespersen skrev:
Tror jag med tongue Skitsamma i vilket fall, säkringen är det minst komplicerade XD

Fixade extraljus på en V70 och jag la i säkringen och knappen. Och tog styrström till relä från kontakten vid luftburken i motorrummet genom att trycka in en kabel (eller om det var 2).
För på Volvo hade de ingen kontakt som passade att köpa skilt, och hela kabelsatsen var allt annat än billigt. Och inte var knappen i kupén riktigt billig heller.

Man kan visst köpa kontakten lös wink Har jag gjort smile Men kan tänka mig att om man kommer dit utan art. nr. så är de för lata att leta upp. Knappen kostar ca. 200 kr och kontaken med sladdstumpar ca. 30kr.

Ja, jag har läst att man borde kunna köpa den löst, men på Volvofirman sa de att man inte kunde köpa den löst.
Kanske Volvo inte vet något om Volvobilar? hmm
Senast redigerat av MammDiin (29 november 2012)

1 232 Inlägg
29 november 2012
TouchOfRed skrev:
Martin81 skrev:

Jag tror att Lighton har för 2, 3 och 5. Kolla OclConstruction länken på förstasidan. smile

får bli till att köpa ett fäste för 3 sen snickra verkar enklare. men tack ändå.

Lastbilschaufför
176 Inlägg
783 Inlägg
29 november 2012
Vann såna här på auktion 18w smile Ska nog försöka göra nå fäste på mercan och ha de som backljus smile Fast ett fäste man kan koppla av snabbt smile

Texten på bilden har inget med sammanhanget att göra, lånad bild från Google
https://www1.garaget.org/gallery/images/16/15105/15105-ffebf9f0500d16ee75e41245e69df0b0.jpg

Kan va roligt att bara ha ett snabb fäste om man vill åka och blända nån smile 1380 lumen/lampan så måste ju lysa på bra smile

GL77
29 november 2012
Trådstartare
TouchOfRed skrev:
Martin81 skrev:

De finns för:

2 ljus
3 ljus
4 ljus
5 ljus (detta har jag, fast jag nu har svetsat om det)

wink

Rocknob skrev:
Vann såna här på auktion 18w smile Ska nog försöka göra nå fäste på mercan och ha de som backljus smile Fast ett fäste man kan koppla av snabbt smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/16/15105/15105-ffebf9f0500d16ee75e41245e69df0b0.jpg

Kan va roligt att bara ha ett snabb fäste om man vill åka och blända nån smile 1380 lumen/lampan så måste ju lysa på bra smile

Kostar?
Senast redigerat av G-TECH (29 november 2012)

Lastbilschaufför
176 Inlägg
29 november 2012

Ja, det kommer bli roligt att få montera dem smile

783 Inlägg
29 november 2012
G-TECH skrev:
TouchOfRed skrev:
Martin81 skrev:

De finns för:

2 ljus
3 ljus
4 ljus
5 ljus (detta har jag, fast jag nu har svetsat om det)

wink

Rocknob skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/16/15105/15105-ffebf9f0500d16ee75e41245e69df0b0.jpg

Kostar?

Vann de för 320kr för bägge smile Klart värt hoppas jag, skulle vilja ha slim men de är ju bara på 15w så dessa är ju lite värre tongue Blir nog styggt som satan, men bli nog roligt att åka runt å jävlas med nån smile

Sök