2613
Sök

Angående: Karavan till elmia 2012 APRIL 7 de samling klockan 8 från Göteborg !

Krom-fascisten
439 Inlägg
9 april 2012
Hade förövrigt en riktigt trevligt på Elmia tillsammans med tjejen.
Vi låg i trevliga 90-100km/h hela vägen upp.
Senast redigerat av mr_yeahman (9 april 2012)

106 Inlägg
9 april 2012
Jag åkte med i första karvanen, vi höll ca 80 hela tiden i ibland 90km/h, höll nästan inte på att komma upp vis ulricehamns backen mot jönköping... spann hela upp då jag har rätt dåliga sommardäck.. men våran karvan körde iallafall jävligt lugnt!

188 Inlägg
9 april 2012
Moonfury skrev:
dock så höll JAG i allfal 110 Km/H på 110 väg . och höll 70-80 på 100 vägarna från borås hela vägen till jönköping . ingen i den karavanen som körde av vägen va jag vet smile såg några som låg i diket innan vi komm som hade åk tidigare . så sluta med att blanda ihop oss smile föresten åkte du Jollen940 med i vår karavan?

var du med från start stig center?

106 Inlägg
9 april 2012
Rapide skrev:
Moonfury skrev:
dock så höll JAG i allfal 110 Km/H på 110 väg . och höll 70-80 på 100 vägarna från borås hela vägen till jönköping . ingen i den karavanen som körde av vägen va jag vet smile såg några som låg i diket innan vi komm som hade åk tidigare . så sluta med att blanda ihop oss smile föresten åkte du Jollen940 med i vår karavan?

vi åkte lite tidigare än den andra karvanen som orsakade krocken med gröna saaben osv..
så inget lek eller fortkörning i den karvanen, dock var vi väl bara runt 10st.. men ändå! gick fin fint! smile

705 Inlägg
9 april 2012
-Michael skrev:
Jollen940 skrev:
-Michael skrev:
Samma visa varje år - alla möts upp och sen bara kör på så in i bomben.

Det har bara funkat en enda gång de senaste 5 åren. Peace

Å de va förra året right?

Nej, det måste ha varit -07.

Ledarbilen körde med saftblandare och höll en lägre hastighet än vad skyltarna angav, precis som man bör göra i en karavan.
Alla följde med på minsta lilla pissepaus.

Det var tider det.

Det va 2009 jag körde med the cookie och Kjell körde med sin volvo med saftblandarn vi va typ 250 bilar och alla höll led och ingen krascha, Bästa året!
Sen var det 2010 körde jag X6:an de gick la sådär bra de året.
och 2011 så hade jag evon och de gick direkt åt helvete nä folk inte klara av att köra lugnt och börja gasa och krocka vid liseberg och sen ville folk inte stanna och plocka upp boråsarna.
Och i år körde jag ensam och det gick Skit bra!

Problemet är att folk kan inte köra lugnt eller så vill dom styla! så dom gasa och gör dumma saker som sätter sig själva i fara och andra. Nästa år så ska jag fixa en mini karavan och köra en omväg som e såå skön att de e galet.

Men jag fattar inte! du som höll i karavanen! jag sa ju till dig att de tar jävla lugnt, att de tar tid innan ni kan köra i laglig hastighet.

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

188 Inlägg
9 april 2012
AxL0n skrev:
Rapide skrev:
Moonfury skrev:

vi åkte lite tidigare än den andra karvanen som orsakade krocken med gröna saaben osv..
så inget lek eller fortkörning i den karvanen, dock var vi väl bara runt 10st.. men ändå! gick fin fint! smile

Fan borde varit med i eran

106 Inlägg
9 april 2012
Rapide skrev:
AxL0n skrev:
Rapide skrev:

Det är så tråkigt när folk inte kan släppa på gasen å inte vara allt för sträva å trycka på gasen.. tråkigt när olyckor händer.. händer allt fler olyckor per år i karvanerna tyvärr ;/

2 415 Inlägg
9 april 2012
AxL0n skrev:
Rapide skrev:
AxL0n skrev:

Det är så tråkigt när folk inte kan släppa på gasen å inte vara allt för sträva å trycka på gasen.. tråkigt när olyckor händer.. händer allt fler olyckor per år i karvanerna tyvärr ;/

jag kunde inte se att det var några olyckor i våran karavan?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

106 Inlägg
9 april 2012
Tryck_o_pys skrev:
AxL0n skrev:
Rapide skrev:

Vilken åkte du med?, det var iallafall en olycka då en saab å en nissan 350z var inblandad, karvanen ifrån göteborg och det låg en del bilar på vägen efter borås i diket på felsida vägen osv.. så olyckor var det gott om

2 415 Inlägg
9 april 2012
AxL0n skrev:
Tryck_o_pys skrev:
AxL0n skrev:

Vilken åkte du med?, det var iallafall en olycka då en saab å en nissan 350z var inblandad, karvanen ifrån göteborg och det låg en del bilar på vägen efter borås i diket på felsida vägen osv.. så olyckor var det gott om

jag åkte i den karanens tråd du skriver i. från stig center.

106 Inlägg
9 april 2012
Okej, vi var 2 led som åkte.. jag åkte i första ledet som åkte 30minuter innan, sen var det väl 30st som åkte senare efter 09 nån gång.. och det var det ledet som åkte efter nio som krocka

188 Inlägg
9 april 2012
Jag var med i karaven där en celica var med ?
Senast redigerat av Rapide (9 april 2012)

2 415 Inlägg
9 april 2012
AxL0n skrev:
Okej, vi var 2 led som åkte.. jag åkte i första ledet som åkte 30minuter innan, sen var det väl 30st som åkte senare efter 09 nån gång.. och det var det ledet som åkte efter nio som krocka

jaha? okey? 2 helt olika karavaner då.. tycker inte det borde gå utöver våran karavan som gick lagligt och normalt. eftersom det är 2 olika karavaner så tycker jag ni borde starta en ny tråd.

106 Inlägg
9 april 2012
Tryck_o_pys skrev:
AxL0n skrev:

jaha? okey? 2 helt olika karavaner då.. tycker inte det borde gå utöver våran karavan som gick lagligt och normalt. eftersom det är 2 olika karavaner så tycker jag ni borde starta en ny tråd.

Hahaha -.-
Han som starta tråden först åkte jag efter, så byta tråd när båda gick ifrån stigcenter.. wink skulle inte tro detta
sen känner jag killen i gröna saaben som krocka å han sa själv att det gick lite fort, då min bror var med i bilen framför... Så ja, nåt mer du ville?

2 415 Inlägg
9 april 2012
AxL0n skrev:
Tryck_o_pys skrev:
AxL0n skrev:

Hahaha -.-
Han som starta tråden först åkte jag efter, så byta tråd när båda gick ifrån stigcenter.. wink skulle inte tro detta
sen känner jag killen i gröna saaben som krocka å han sa själv att det gick lite fort, då min bror var med i bilen framför... Så ja, nåt mer du ville?

jaha okey. men jag tänkte så efter som han som starta tråden åkte från stig kl 08,30 och ni åkte efter 9? men jag kan ha fel. tänkte bara det är dumt och smutskasta karavanen som gick fint.
Senast redigerat av Tryck_o_pys (9 april 2012)

106 Inlägg
9 april 2012
Jag åkte med han som startade tråden, alltså jag åkte 08:30 drygt, han hade en blå S80 T6 iallafall..
Sen så ringde min bror å sa att dom var på väg drygt efter 09, och efter lite mindre än 1 timma så ringer han å säger att dom har krockat in i mitten räcket i typ 110km/h, å en nissan 350z fick ta smällen också tydligen, min brors polares saab fick skrotas om jag fattade det rätt och står nu i borås hos saab

2 415 Inlägg
9 april 2012
AxL0n skrev:
Jag åkte med han som startade tråden, alltså jag åkte 08:30 drygt, han hade en blå S80 T6 iallafall..
Sen så ringde min bror å sa att dom var på väg drygt efter 09, och efter lite mindre än 1 timma så ringer han å säger att dom har krockat in i mitten räcket i typ 110km/h, å en nissan 350z fick ta smällen också tydligen, min brors polares saab fick skrotas om jag fattade det rätt och står nu i borås hos saab

ah okey. det är tråkigt. körde dom med sommardäck? jag var nog den enda som körde lungt och med vinterdäck antaligen. för vi körde inte om i onödan

"Daily Driven"
295 Inlägg
9 april 2012
Jag körde bland dom sista och jag kom inte ifatt och köra på rätt bra men jag insåg att detta håller inte så jag och polaren slängde av i Borås på MC och körde lugnt ocg sansatt till J.köping. Saaben körde duktigt in i räcket på högersida innan backen ner till Borås där låg de delar och bilen stod på vänster sidan.

Din stylingbutik på nätet.
www.stanceit.se

"Daily Driven"
295 Inlägg
9 april 2012
Tråkigt att det måste hända nåt för att det köras lugnt. Vad jag kunde läsa längre upp så var de lugnt efter Borås kan man fråga sig varför då ??

Din stylingbutik på nätet.
www.stanceit.se

2 415 Inlägg
9 april 2012
mogg3 skrev:
Jag körde bland dom sista och jag kom inte ifatt och köra på rätt bra men jag insåg att detta håller inte så jag och polaren slängde av i Borås på MC och körde lugnt ocg sansatt till J.köping. Saaben körde duktigt in i räcket på högersida innan backen ner till Borås där låg de delar och bilen stod på vänster sidan.

mycket tråkigt. dock var jag en av dom som låg näst först. i den guldiga 740n

Sök