3568
Sök

Aeromotive BTR Hjälp!

180 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
#1
Hej ska nu köpa mig en BTR, Men behöver hjälp med vilken man ska ta, har kollat på dessa 2! Den svart/silvriga står det att den palla upp till 1000HK men den svart/röda står de inte vad den pallar och hittar int ede någonstanns!
Vet ni vad den röda pallar?

RÖD http://aeromotiveinc.com/products-page/ … regulator/


SVART http://aeromotiveinc.com/products-page/ … regulator/


MVH.

BTW. Söker tändförstärkare till supra


8 254 Inlägg
21 februari 2012
#2
Hade gått på den som är i silver då den är till bilar med insprut. Den röda klarar förvisso av insput om man byter fjädern i den men den borde klara av en hel del effkt den med efetrsom den orkar med pumpar upp till runt 1000 liter i timmen.

Alternativt så köper man helt enkelt bara en A1000: http://aeromotiveinc.com/products-page/ … regulator/


2 117 Inlägg
21 februari 2012
#3
Köp den som har passande storlek på anslutningarna.
Det är där som hästkraftsgränsen ligger. Köper du en med för små anslutningar kommer BTR:en vara en begränsning i framtiden. Tänk även på att den ska hålla för det bränsle du kommer köra med.

Ett annat alternativ:
Turbosmart FPR
http://www.turbosmart.com.au/products/f … regulators
Senast redigerat av shogun (21 februari 2012)


gött med mos pajjka
181 Inlägg
21 februari 2012
#4
som tidigare person redan  nämt, a1000 funkar kalas, jag kör med 2st stealt pumpar och den flödar undan för dom,

så den vet jag funkar för upp till ca 800-1000 e85 hk


180 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#5
Ska köra med AN10 matning
Och an8 eller an6 retur vilken har passande anslutningar då?


8 254 Inlägg
21 februari 2012
#7
blomberg_ktm skrev:
Ska köra med AN10 matning
Och an8 eller an6 retur vilken har passande anslutningar då?

På Aeromotive så är det lösa anslutningar som man kan byta till en annan storlek om man vill det.


180 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#8
Men matning som ja ska ha an10 den går väl inte till btr? Den går väl från
Tank till fuelrail ? Sen returen
Går till btr?


2 117 Inlägg
21 februari 2012
#10
Jag har beskrivit min installation i projekttråden.
I grund och botten har jag följande komponenter.

* I huvudtanken en Bosch 040
* Den matar catchtanken
* Från catchtanken till filter (AEM) och därifrån till 2st Bosch 044
* Från tvillingpumparna till filter (AEM) och till rail (Nuke)
* Från rail till spridarna (Injector Dynamics ID2000)
* Efter rail till BTR (FPR-2000)
* Retur från BTR till Catch Tank
* Överskott av bränsle i catch tanken går i retur till huvudtanken

Alla ledningar är stålomspunnen teflon AN8.
Alla kopplingar är AN8.

Jag valde en större BTR för att inte få stockning av bränslet och eventuella tryckförändringar.
Pumparna levererar stora volymer bränsle.
Viktigt med fritt flöde mellan huvudtank och catchtank för allt returbränsle. Ingen stockning som kan störa.


180 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#11
Funkar den svart silvriga bra för mitt ändamål? Ska köra an10 matning å an8 eller an6? Retur vad passar på den


2 117 Inlägg
21 februari 2012
#12
http://aeromotiveinc.com/wp-content/upl … /13129.pdf

Den har "bara" AN6-anslutningar. Jag hade kört med en större storlek.
Senast redigerat av shogun (21 februari 2012)


180 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#13
Ok vilken ska ja köra med då?


180 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#14
Vad sättet man för slang på "in" på btr:en? Antar att de r returen man sätter där isf behöver ja en btr med endast an8 anslutningar då ja ska köra den Strl på returslangen


2 117 Inlägg
21 februari 2012
#15
FPR 2000 har AN8 överallt.
Läs mer på länkarna ovan.
Allt beskrivs där och på bilderna


180 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#16
dubbelt så dyr med tongue men om ja tar en AEROMOTIVE med an10 in/ut och retur AN6. kan ja då byta så ja får an8 i returen? vad kopplas på in/ut ?


gött med mos pajjka
181 Inlägg
21 februari 2012
#17
blomberg_ktm skrev:
dubbelt så dyr med tongue men om ja tar en AEROMOTIVE med an10 in/ut och retur AN6. kan ja då byta så ja får an8 i returen? vad kopplas på in/ut ?

an6 räcker gott för att flöda undan för 2x340 l/hr på returen jag har just testat på min egen bil,

sedan skulle jag köra 1/2" alurör istället för slang under bilen om jag var dig ,

Mvh//m


180 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#18
Har beställt AN10 matarslang och AN8 returslang.

Vad tror ni om denna? sitter AN10 IN / OUT och AN6 RETUR.

Går det byta ut kopplingarna? Isf vilka ska köpas länk?

Ska Returslangen gå till "IN" och "RETUR" på BTRen? Vad ska va kopplat på OUT isf?


180 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#19
Denna blev det! köper omvandlare så ja får An 8 på IN å returen så är de klart smile den pallar la 1000hk. vad tycker ni den blir la bra?

AEROMOTIVE 13101

http://www.ebay.com/itm/Aeromotive-1310 … 20c2a56675
Senast redigerat av blomberg_ktm (21 februari 2012)


180 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#20
Marlboroman skrev:
blomberg_ktm skrev:
Ska köra med AN10 matning
Och an8 eller an6 retur vilken har passande anslutningar då?

På Aeromotive så är det lösa anslutningar som man kan byta till en annan storlek om man vill det.

Då kan ja väl lika gärna köpa den svart/silvriga i första inlägget som hade an6 anslutningar å bara byta dom?



Sök