Hej ska nu köpa mig en BTR, Men behöver hjälp med vilken man ska ta, har kollat på dessa 2! Den svart/silvriga står det att den palla upp till 1000HK men den svart/röda står de inte vad den pallar och hittar int ede någonstanns! Vet ni vad den röda pallar?
Hade gått på den som är i silver då den är till bilar med insprut. Den röda klarar förvisso av insput om man byter fjädern i den men den borde klara av en hel del effkt den med efetrsom den orkar med pumpar upp till runt 1000 liter i timmen.
Köp den som har passande storlek på anslutningarna. Det är där som hästkraftsgränsen ligger. Köper du en med för små anslutningar kommer BTR:en vara en begränsning i framtiden. Tänk även på att den ska hålla för det bränsle du kommer köra med.
Jag har beskrivit min installation i projekttråden. I grund och botten har jag följande komponenter.
* I huvudtanken en Bosch 040 * Den matar catchtanken * Från catchtanken till filter (AEM) och därifrån till 2st Bosch 044 * Från tvillingpumparna till filter (AEM) och till rail (Nuke) * Från rail till spridarna (Injector Dynamics ID2000) * Efter rail till BTR (FPR-2000) * Retur från BTR till Catch Tank * Överskott av bränsle i catch tanken går i retur till huvudtanken
Alla ledningar är stålomspunnen teflon AN8. Alla kopplingar är AN8.
Jag valde en större BTR för att inte få stockning av bränslet och eventuella tryckförändringar. Pumparna levererar stora volymer bränsle. Viktigt med fritt flöde mellan huvudtank och catchtank för allt returbränsle. Ingen stockning som kan störa.
Vad sättet man för slang på "in" på btr:en? Antar att de r returen man sätter där isf behöver ja en btr med endast an8 anslutningar då ja ska köra den Strl på returslangen