Lördag:Jag började med att köra iväg mor o far till flygplatsen så man får meka lite ifred här hemma
Tänkte jag skulle tappa av oljan, men det ville inte bilen. Så här såg pluggen ut efter den fått sig en omgång:
Sen började jag riva ner insugsrören:
Olja och åter olja överallt
Jaja, det är tur man tog tag i det här i tid
Tömde kylaren, skitigt
Trots att det såg ut så här vid slangmynningen var kylaren inte smutsig alls på insidan.
Passade även på att skölja ur vattenkanalerna i motorn, förvånansvärt rent där också.
Sen var det bara turbon kvar
Hade ett förvånansvärt fräscht luftfilter, synd att det inte var sportfilter bara
Sen kom söndag:Gasspjället var oljigt
Sen kom ju det jättefina vädret, så när man inte har garage får man vara påhittig
Så här mysigt hade jag det
Sen kom ledningarna loss, smutsigt var det in till turbon
Och där var turbon loss, mer olja såklart
Och på avgassidan var det gott om det
Plockade ner tryckslangarna, där var det också olja..
Försökte få loss IC:n men kunde inte få loss den lilla kylen som sitter fast undertill på IC:n, så den får nog sitta kvar. Funderar på om man kanske ska skölja ur den med något för att få ur all olja, som förmodligen finns där inne
Började sedan plocka ner tändstiften, de ska bytas nu också.
Såg väl helt ok ut..
Måndag:Leverans från Speedparts:
*Rör o packningar för Mitsubishi-turbon
*Diesel-snorkeln
*Oljefilter
*Tändstift
Besällde även sportluftfilter, men det var restnoterat så det kommer förhoppningsvis snart
Om allt går som det ska är turbon färdig till imorgon
Blir även en kungskobra så man får lite gött flöde
Synd att man inte kan vara hemma o meka hela dagen imorgon