3025
Sök

Ditsättning av turbobanditen tb-58 agg på saab 9-5 aero 01

125 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
Hej som rubriken lyder har jag då köpt mig ett turboagg från trubobanditen (TB-58) som det heter.
jag har lite funderingar kring ditsättning av turbon.

man måste ju modifiera en del för att få dit de och jag har ett extraktor grenör som passar direkt på,
det som inte passar är då röret som ska in i turbon som även går till luftmassemätare osv, jag vet inte hur man lägger upp bild här på garaget men ni får jättegärna gå in på min sida och kolla i fotoalbumet så ser ni det aluminiumröret jag menar, och hur har ni gjort med det smala röret som går till dumpventilen? jag har sökt runt om detta men hittar inget som har hjälpt mig, så jag undrar om någon har bild eller förklaring på hur ni gjort hoppas jag inte postat fel är väldigt mycket nybörjare här på garaget cool

/Mellander

7 277 Inlägg
23 februari 2012
Svetsa ett eget rör som du sätter med silikonslang.
Sen är det bara att kapa dumpröret till lagom längd och göra en anslutning på det nya röret sen sätter du en slang mellan.
Har du bytt kolvarna?
Senast redigerat av Brains (23 februari 2012)

125 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
nej jag har 9000 bottendel, för jag tänkte att agget är ganska långt med och det går imot vattenpumpen om jag inte gör ngt special där nere då.
ett alternativ jag tänkte på är att kapa det röret sätta på en 90 graders silikonslang böjj och på något sätt höja upp hela röret då, ingen som har bild eller liknande på sin saab 9-5. btw svetsen funkar dåligt så har lite svårt att svetsa tack för svaret brains smile fortsätt gärna med kommentarer
Senast redigerat av mellander90 (23 februari 2012)

7 277 Inlägg
23 februari 2012
Det blir mycket enklare att ge dig lösningar ifall man får se bilder på där det tar i.
Så du får inte ens dit agget på grenröret?
Antingen får du göra en fullösning på ett rör mellan grenrör och turbo eller så får du flytta flänsen/svetsa om grenröret beroende på hur pass mycket du måste flytta den,

125 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
ja det är klart men vattenpumpen sitter typ nedanför det röret och jag kan få imellan typ tummen där imellan precis, saab har ju sjukt trångt i motorutrymmet tycket jag. grenröret passar med turbo osv och är köpt på kl racing, men det är väl att det passar precis. jag får ju köra ngn variant av det du säger där brains men ngn som helst inte involverar svets då den som sagt är trasig. ska se om jag kan lösa mer bilder måste bara plocka bort lite mer då vi river toppen nu. men om ngn har bilder langa gärna upp tack för svar

Sök