4420
Sök

Något bra medel för strålkastarna??

60 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
ska fixa mina strålkastare och undrar om de finns något annat sätt än våtslippa??

1 938 Inlägg
25 februari 2012
Slå på dom med en hammare så blir det ett hål, går inte att misslyckas med det.
Vad vill du åstadkomma?

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
25 februari 2012
När man vill fixa strålkastare så brukar man vilja få bort stenskott, repor m.m, eller hur? Gör dig inte dummare än vad du är... tongue

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

54 Inlägg
25 februari 2012
Har dom bara blivit matta i plasten så går dom polera med maskin, med autosol först och sedan rubbing och sist vax. Gjorde det på min passat och dom blev som nya.

Audi Cabriolet -94
VW passat -01

1 938 Inlägg
25 februari 2012
Oki, vad jag vet är det i glas på mina bilar, och vad för medel kan man använda på glas för att dom ska bli....bättre?
Resonerade lite så.

60 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
Kemper skrev:
Har dom bara blivit matta i plasten så går dom polera med maskin, med autosol först och sedan rubbing och sist vax. Gjorde det på min passat och dom blev som nya.

d¨f¨r jag pröva med detta:) tack för tipset smile

21 Inlägg
28 februari 2012
Glesmark skrev:
Oki, vad jag vet är det i glas på mina bilar, och vad för medel kan man använda på glas för att dom ska bli....bättre?
Resonerade lite så.

Bara så du vet så  är det plast på E39, det är det på min iaf

Kokar ris
923 Inlägg
28 februari 2012
Glesmark skrev:
Slå på dom med en hammare så blir det ett hål, går inte att misslyckas med det.
Vad vill du åstadkomma?

hahaha ja den var fan det bästa jag hört! skall rekommenderas vidare!

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

3 059 Inlägg
28 februari 2012
Min E39 har också plast..

Mekonomen har ett som fungerar fin fint.. ett litet "kit" med slippapper och slipmedel i olika steg och till sist ett medel för att "försluta" och skydda resultatet..
Några på jobb som testat med mycket gott resultat.. Ska använda det själv på min så fort de blir litta trevligare väder..

http://jandjofalltrades.files.wordpress.com/2011/09/turtle_wax_headlight_lens_restorer_t240kt.jpg?w=500
Senast redigerat av Smajly (28 februari 2012)

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
29 februari 2012
Det beror alldeles på hur dåliga dom är idag.. om det ser ut som en "skorpa" på ytan så rekommenderar jag att du slipar först för att du inte ska behöva slita ihjäl dig! smile

Sök