Meckarmicke, helt klart tänktvärt. Kanske får dra till järnhandeln o se vad dom har Sawander, Tror de är från en diesel-opel eller vw. 146-kuggar 24mm bred iaf Spännaren är från en VW iaf. VW-Andreas, nått sånt är de
Det har nu visat sig att hålet till remspännarn inte bara är för stort utan även snett.. Fan att jag inte såg det innan jag skruvade dit skiten. Toppen ska in på mekanisk verkstad och borras ur (rakt) och få en insatshylsa. Det jobbiga är att jag inte tänkt plocka isär toppen igen, så jag får lämna in hela motorn. Har ingen pickis heller så de kan bli drygt, men löser det nog. Ska till firman som ska göra det nu o se hur vi löser det smidigast. Ni får veta det först !
Vill nu att jag uppdaterar om 142an så länge tills motorbygget kommer igång igen eller ska jag låta tråden ligga vilandes ?
Vad tråkigt att höra! Men det är bara att bita i det sura äpplet och fortsätta kämpa.. Själv har jag haft ett jävla strul med KLracing och deras 24mm kamrem.. Som ska "passa" såååå bra! Sämre service får man leta efter..
Jag ser gärna lite updates på vad du sysslar med under tiden!
Vill nu att jag uppdaterar om 142an så länge tills motorbygget kommer igång igen eller ska jag låta tråden ligga vilandes ?
Vad tråkigt att höra! Men det är bara att bita i det sura äpplet och fortsätta kämpa.. Själv har jag haft ett jävla strul med KLracing och deras 24mm kamrem.. Som ska "passa" såååå bra! Sämre service får man leta efter..
Jag ser gärna lite updates på vad du sysslar med under tiden!
Ja lite segt faktiskt. Vad är det som strulat då? Är remhjulen för smala eller? Om du vill se så uppdaterar jag lite om bilarna omkring tills jag kommer igång med motorn igen
Det som har strulat är att han som äger KLracing påstår att en 122 kuggars kamrem skall passa på en 8v. Jag har bytt kamaxeldrev, ståldrev till veven o hej o hå till 16v bredd rundkugg.. Men 24mm kamremmen gick inte ens NÄSTAN på.. Då förelog han att jag skulle slipa på pinnbulten i toppen som håller på spännaren plus slipa eller borra upp spännaren.. Men materialet i spännaren är så hårt så inte ens med pelarborr gick det.. och han stod fast vid att "det var samma rem dom kört med i alla år" Vilket lär vara ren bullshit för det är inte många som kör med den remmen alls.. Tillslut bad jag om att få lämna tillbaka skiten och så har jag köpt en vanlig 123kuggars och krängt på som passar superduper
Det hjälper inte heller att människan inte går att nå på telefon utan endast via mail, där han svarar sjukt oregelbundet. Dom enda man kan nå på telefon är hans fru petra eller vem det nu är. Och hon svarar bara att " Jag vet att det finns en tanke bakom att den är en kugge kortare..." Årets stolpskott
Så där har du historien.. Själv ska jag ut o rengöra mitt motorrum nu!
Det som har strulat är att han som äger KLracing påstår att en 122 kuggars kamrem skall passa på en 8v. Jag har bytt kamaxeldrev, ståldrev till veven o hej o hå till 16v bredd rundkugg.. Men 24mm kamremmen gick inte ens NÄSTAN på.. Då förelog han att jag skulle slipa på pinnbulten i toppen som håller på spännaren plus slipa eller borra upp spännaren.. Men materialet i spännaren är så hårt så inte ens med pelarborr gick det.. och han stod fast vid att "det var samma rem dom kört med i alla år" Vilket lär vara ren bullshit för det är inte många som kör med den remmen alls.. Tillslut bad jag om att få lämna tillbaka skiten och så har jag köpt en vanlig 123kuggars och krängt på som passar superduper
Det hjälper inte heller att människan inte går att nå på telefon utan endast via mail, där han svarar sjukt oregelbundet. Dom enda man kan nå på telefon är hans fru petra eller vem det nu är. Och hon svarar bara att " Jag vet att det finns en tanke bakom att den är en kugge kortare..." Årets stolpskott
Så där har du historien.. Själv ska jag ut o rengöra mitt motorrum nu!
Den axeln är slut .. Men beläggen var bra
Neeh fyfan va lamt.. Han borde tänka lite på sitt företagsrykte och ta tillbax remjäveln och ta det som en man. Trist att de ska vara så mycket tjaffs för en sån liten sak. Tur att du fått till det nu iaf Lycka till med putsningen! Ser fram emot en update
Det som har strulat är att han som äger KLracing påstår att en 122 kuggars kamrem skall passa på en 8v. Jag har bytt kamaxeldrev, ståldrev till veven o hej o hå till 16v bredd rundkugg.. Men 24mm kamremmen gick inte ens NÄSTAN på.. Då förelog han att jag skulle slipa på pinnbulten i toppen som håller på spännaren plus slipa eller borra upp spännaren.. Men materialet i spännaren är så hårt så inte ens med pelarborr gick det.. och han stod fast vid att "det var samma rem dom kört med i alla år" Vilket lär vara ren bullshit för det är inte många som kör med den remmen alls.. Tillslut bad jag om att få lämna tillbaka skiten och så har jag köpt en vanlig 123kuggars och krängt på som passar superduper
Det hjälper inte heller att människan inte går att nå på telefon utan endast via mail, där han svarar sjukt oregelbundet. Dom enda man kan nå på telefon är hans fru petra eller vem det nu är. Och hon svarar bara att " Jag vet att det finns en tanke bakom att den är en kugge kortare..." Årets stolpskott
Så där har du historien.. Själv ska jag ut o rengöra mitt motorrum nu!
Den axeln är slut .. Men beläggen var bra
Neeh fyfan va lamt.. Han borde tänka lite på sitt företagsrykte och ta tillbax remjäveln och ta det som en man. Trist att de ska vara så mycket tjaffs för en sån liten sak. Tur att du fått till det nu iaf Lycka till med putsningen! Ser fram emot en update
Japp det anser jag också! Sen att hon kärringen man fick tag i, trodde att en kugge på remmen gjorde 1mm.. När det i själva verket gör ca 5-6.. Då inser man vad det är för folk man har o göra med..