4187
Sök

Blocka servon med en U slang saab 900 turbo 97

Snart egen företagare inom bärgning
114 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
servon är borta då bilen bara ska gå rakt fram  min fråga är styrväxeln ska man tömma den  på olja  eller ska man plugga  igen den ?

Det enda jag har kvar i servo väg det är servopumpen  där tänkte jag montera en u slang  och låta det vara fullt med olja i så att inte pumpen skär  men i själva pumphuset sitter det nån metall platta som man kan ta bort påverkar det oljans smörjning i  själva pumpen  ?

tackar för svar stress meckar inför våren !

Remember Everything Forgive Nothing

9 122 Inlägg
26 februari 2012
Låt servon och pumpen sitta kvar med olja och allt. Ta istället bort remmen till servot, och skaffa en mindre som driver runt allt det andra.

114 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
rören som var på  läkte som såll servon var tokslut  även  innan läckagen smile)   nu är bilen så pass vässad  och det gör att jag vill  ha ner vikten  samt ha mer meck utrymme

114 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
glömde en sak  vet du vilken rem som passar  ifall man väljer att ta bort hela pumpen ?

9 122 Inlägg
26 februari 2012
Är inte helt 100 hur man kan göra det där, går det inte ta styrväxeln från en äldre 900 utan servo då? Du förlorar ett par hk på att låta servopumpen sitta kvar. Har inte saab en lång jävla rem?

114 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
jo den är förbannat lång vette fan om det finns någon rem som kan tänkas passa om man tar bort pumpen

6 660 Inlägg
26 februari 2012
Var servo standard på de bilarna då? Annars ska det finnas en rem

De/Dem

Sök