3215
Sök

Adobe Premiere Pro, Final Cut Pro eller Avid. Vilken är bäst och varför?

173 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Hej!

Jag tänkte sätta mig in i något av dessa program för att göra lite avancerad redigering i kombination med Adobe After Effect. Har sökt runt en del och blir bara ännu mer förvirrad. Alla verkar bra! Avid har ju dock satt en standard, vad jag förstår görs de flesta hollywood produktioner i avid. Men egentligen är det kanske inte så mkt bättre än de andra programmen. Snarare det att de bästa redigerarna i hollywod idag är runt 50-årsåldern och är av förklarliga skäl inte så öppna för att lära sig ett nytt program.

Ni som har erfarenhet av dessa program. Kan ni berätta lite vad ni tycker.. vad som är bra respektive dåligt. Och försök nu vara lite objektiva..! ;)

Ps: Jag sitter på en ny riktigt bra dator. Men det är en pc så jag måste kanske utesluta final cut (om jag nu inte installerar os). Men skriv gärna vad ni tycker om den iaf.

Tack på förhand!
Mvh / Micke
Senast redigerat av MightyMike (27 februari 2012)

564 Inlägg
27 februari 2012
Både Adobe Premiere Pro och Avid Media Composer går att ladda hem som 30-dagars trial så kan du se vilket du trivs bäst med. Final Cut går som du redan noterat bort om du inte vill skaffa en annan dator.
Senast redigerat av sverkera (27 februari 2012)

Sök