Relativt rostfri 740, som ska rustas upp lite där det eventuellt kommer behövas. Skall putsas upp, ev slänga på lite ny lack vid slitage osv. Motormässigt så kommer den sugtrimmas, inte till fullo utan till det ekonomin räcker... Visa mer
Funderar nu på om jag ska ha en eller 2st ljuddämpare på bilen... Kommer köra 2.5" hela vägen då extraktorröret är 2.5" i utflöde, så funderar på om man ska ha fullflödesdämpare o dylikt, tips? Och som tur är slipper jag katalysator på bilen
Har hållt på lite med pendlarbilen senaste veckorna, så har inte haft någon tid att göra något på denna, sen har ju vädret varit lite som det vill. Förhoppningsvist kommer den snart in i verkstan igen så man kan arbeta till fullo och inte bara när det är fint väder... Update kommer, det lovar jag er
Satan vad motor rummet blev fint efter tvätten allstå!
Tackar tackar! Det tog sin lilla stund att få det rent, men bra blev det!
kjellsson_4 skrev:
Goa fälgar! hehe
Tackar! Ville inte köra R-Fälgar som de flesta gör, däremot så sitter Titan-fälgarna på min 940 just nu, så får se om dom hamnar på denna sen eller inte, färgen på dem passar så bra på min guldmetallic :3
Satan vad motor rummet blev fint efter tvätten allstå!
Tackar tackar! Det tog sin lilla stund att få det rent, men bra blev det!
kjellsson_4 skrev:
Goa fälgar! hehe
Tackar! Ville inte köra R-Fälgar som de flesta gör, däremot så sitter Titan-fälgarna på min 940 just nu, så får se om dom hamnar på denna sen eller inte, färgen på dem passar så bra på min guldmetallic :3
ja det ska vara kvar, jag putsade upp det så det blev blankt och då är det riktigt jävla snyggt men det får inte vara matt som när du köpte då är det jätte fult men prova putsa till det så vill du inte byta sen
ja det ska vara kvar, jag putsade upp det så det blev blankt och då är det riktigt jävla snyggt men det får inte vara matt som när du köpte då är det jätte fult men prova putsa till det så vill du inte byta sen
Micke181 skrev:
Roligt projekt Låt oxblodet vara kvar!
Måste byta panel hur eller hur, så kommer nog bli helsvart. Fullt med sprickor i den just nu...
Micke181 skrev:
Roligt projekt Låt oxblodet vara kvar!
Måste byta panel hur eller hur, så kommer nog bli helsvart. Fullt med sprickor i den just nu...
Har varit lite trögt framåt just nu då jag har hållt på med min finbil och bytt från FB motor till FK motor i den, så detta projekt har stått lite vid sidan. Men nu verkar Bäste 940 funka bra med FK motorn så kommer läggas ner lite energi på denna nu igen