3243
Sök

Volvo 744 -88 "Black Pearl" Nystartat Projekt

Relativt rostfri 740, som ska rustas upp lite där det eventuellt kommer behövas. Skall putsas upp, ev slänga på lite ny lack vid slitage osv. Motormässigt så kommer den sugtrimmas, inte till fullo utan till det ekonomin räcker... Visa mer

32 026 Visningar
Uppdaterades senast 11 maj 2015
205 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
jonteringkvist skrev:
Blir nog bra det här , prem lagd ! lycka till smile

Tackar tackar! Ja man får ju iaf hoppas på att det blir bra wink

Ska ta och slita bort dekalerna någon dag och polera upp den, sen ev. sätta dit nya dekaler igen smile

205 Inlägg
28 september 2012
Trådstartare
Sådär! Har beställt lite roliga grejer som kommer någon dag. Ni får se vad och varifrån när det kommer wink

385 Inlägg
28 september 2012
Azorthian skrev:
Sådär! Har beställt lite roliga grejer som kommer någon dag. Ni får se vad och varifrån när det kommer wink

längtar redan wink

börn i varje hörn är fett rätt;)

300 Inlägg
28 september 2012
Ge oss en hint! wink

205 Inlägg
28 september 2012
Trådstartare
svårt o ge en hint utan o avslöja, ni får se sen wink

205 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
Hmm, jag undrar vad som kan dölja sig i denna låda...
https://www1.garaget.org/gallery/images/134/133561/133561-d60422cf7ba8024fa0568a1652e1e62c.jpg

Jo, för det var ju det här som låg där i smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/134/133561/133561-eddf8169b95673f25db2ff354f0c17e6.jpg

Lite mer att bocka av i projektplanen. Blev vita blinkers framtill tills jag fått tag i en USA front till hyffsat pris...
Samt lite toningsspray till fronten då jag gillar när det är lite mörkt utseende framtill.

Tackar Hova.com stort för detta paket, och speciellt Henrik Nilsson som fixat de härliga priserna på delarna smile

205 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/134/133561/133561-388ec9c58d435870132c92de52d7f0d1.jpg

Det här blir nog pörr efter ett tvätt, polering och uppsnyggning av kofångarna.
Bilder på fronten kommer efter toning smile

Var inne på biltema en sväng idag och såg att t.om dom har skaffat svart, röd, silver, orange toningsspray, måste testas någon dag, dock inte på denna bil smile

385 Inlägg
4 oktober 2012
Azorthian skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/134/133561/133561-388ec9c58d435870132c92de52d7f0d1.jpg

Det här blir nog pörr efter ett tvätt, polering och uppsnyggning av kofångarna.
Bilder på fronten kommer efter toning smile

Var inne på biltema en sväng idag och såg att t.om dom har skaffat svart, röd, silver, orange toningsspray, måste testas någon dag, dock inte på denna bil smile

oj min gamla bil börjar ta form, känner igen detta på nå vis tongue

205 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
smekallracing skrev:

Haha ja, det blir väl lite snarlikt som du hade, fast jag funderar på annan vinge, är inte så jättesugen på R-vinge, funderar på GLT vinge eller typ Grupp A vinge eller liknande smile

385 Inlägg
4 oktober 2012
Azorthian skrev:
smekallracing skrev:

Haha ja, det blir väl lite snarlikt som du hade, fast jag funderar på annan vinge, är inte så jättesugen på R-vinge, funderar på GLT vinge eller typ Grupp A vinge eller liknande smile

gött smile kör på en grupp a isf det hade jag gjort smile

205 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
smekallracing skrev:
Azorthian skrev:
smekallracing skrev:

tråkiga är ju att Grupp A vinge limmas eller skruvas genom bakluckan sad jag vill ha klämfästen.

385 Inlägg
4 oktober 2012
Azorthian skrev:
smekallracing skrev:
Azorthian skrev:

tråkiga är ju att Grupp A vinge limmas eller skruvas genom bakluckan sad jag vill ha klämfästen.

dubbelhäftande är ju bra men kanske inte så bra som lim hmm jag har haft dubbelhäftande på mina r vingar men dom har jag ju haft kläm på med likaså mkt annat jag satt fast har jag haft bubbelhäftande på... men du ska väl inte av med vingen ändå? roll

205 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
smekallracing skrev:
Azorthian skrev:
smekallracing skrev:

dubbelhäftande är ju bra men kanske inte så bra som lim hmm jag har haft dubbelhäftande på mina r vingar men dom har jag ju haft kläm på med likaså mkt annat jag satt fast har jag haft bubbelhäftande på... men du ska väl inte av med vingen ändå? roll

Nja det är ju tjyvar osv man tänker på sad

385 Inlägg
4 oktober 2012
Azorthian skrev:
smekallracing skrev:
Azorthian skrev:

Nja det är ju tjyvar osv man tänker på sad

skit i dom det kommer du inte ifrån, kör på helförsäkring isf kostar ju inte mkt på den och kan vara värt det tongue jag har aldrig blivit av med ngt men jag kanske bara haft tur smile

385 Inlägg
4 oktober 2012
fall du väl säljer den någon gång vill jag köpa den tillbaka smile

300 Inlägg
8 november 2012
update? big_smile

205 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
Micke181 skrev:
update? big_smile

Det kommer, det kommer, mycket att göra just nu bara, håller för tillfället på att fixa iordning polarens vinterholk så han kan ställa av finbilen. stressigt värre och rostigt värre...

205 Inlägg
3 december 2012
Trådstartare
Bes på polarens vinterholk på fredag, så hoppas att jag är klar med den efter det!
Har fortsatt att linda extraktorgrenröret nu när jag köpt lite nytt avgasbandage, kommer bild på det när det är klart!
Sen blir det att montera det och provstarta skönheten och se om det spelar bra big_smile

Sök