3189
Sök

Glas lyktor.

56 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Någon som har  ett bra tips på o "slipa" ner små stenskott i dimljus o halvljus lyktor? Har testat och våtslippa men händer inte så mycket...?smile

Scrape Addict
128 Inlägg
27 februari 2012
Du får nog jobba lite på rubriken.. wink

Men du kanske kan prova att bara sätta på en stenskottsfilm på strålkastarna? Utan att slipa ner glaset alltså.

56 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Men filmen tar vell inte bort befintliga stenskott? smile

Rubriken e kanon ju:) haha

747 Inlägg
27 februari 2012
Är det riktigt glas så skulle jag råda dig att inte slipa mer då glas är ett riktigt svårt material att få bra igen, om du nu skulle lyckas slipa ner det så pass så stenskottet är borta tror jag du har åtskilliga timmar för få ett någonlunda resultat att få bort att sliprepor. Kommer förmodligen leda till diffus ljusbild på nästa bes. så mitt tips är att byta glasen och sen sätta någon film över till nästa gång så förebygger du stenskott till nästa gång.

/ Toni Larsson

56 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
A tänkte ja skulle sluppit köpa nya.. kostar ju ca 1600kr/dimljus..Får nog låta det vara tills de spricker:)

Scrape Addict
128 Inlägg
27 februari 2012
DanneXx skrev:
Men filmen tar vell inte bort befintliga stenskott? smile

Rubriken e kanon ju:) haha

Nej stenskotten är kvar, men det kommer se snyggt ut smile Ljusbilden kommer dock va lika dålig

56 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Får undersöka det i veckan:)

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
27 februari 2012
Sån toningsspray som finns till bakljusen, det finns som fast helt ofärgad. Alltså som klarlack. Det tog jag på mina glas och dom såg som nya ut:) de första lagren fyllde ut stenskotten så att dom blev istort sätt osynliga, sen några lager till så såg dom som nya ut:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

56 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Tål att testas det där:)
Senast redigerat av DanneXx (28 februari 2012)

Sök