3641
Sök

Hur man fixar enkel diffbroms till sin bil!

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
Se och lär!

http://www.my-funspace.com/wp-content/uploads/2012/02/People_creativ_05-580x435.jpg

TRololololo  wink

Lobster knife fight

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
28 februari 2012
Hmm?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare

Lobster knife fight

98 Inlägg
28 februari 2012
Håller det bra?

"Oversteer is when you're having fun, and your friends in the car think they're going to die. Understeer is when you're friends in the car are having fun, and you think you're going to die."

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
28 februari 2012
crossboynr1 skrev:
Håller det bra?

Klart de håller, de är ju silver tejp. Starkare än så kan det inte bli:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Offroad Racing
3 122 Inlägg
28 februari 2012
Tejpen håller nog bra på den axeln, diffdreven är mindre än själva klumpen... Fast samtidigt så gör den ingen nytta, om det nu faktiskt skulle funkat med tejp.

Jag ser att det är en fältreparation av en 4wd cheva, kan tänka mig att tejpen faktiskt har en mening, att hålla kvar "pinnen" som diffdreven sitter på för att kunna ta sig hem med bilen... Den axeln måste sitta där, annars lossar låsringarna till drivaxlarna och hela drivaxeln med hjul o allt lossnar från bilen...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Smålänning
7 887 Inlägg
28 februari 2012
henke_99 skrev:
Tejpen håller nog bra på den axeln, diffdreven är mindre än själva klumpen... Fast samtidigt så gör den ingen nytta, om det nu faktiskt skulle funkat med tejp.

Jag ser att det är en fältreparation av en 4wd cheva, kan tänka mig att tejpen faktiskt har en mening, att hålla kvar "pinnen" som diffdreven sitter på för att kunna ta sig hem med bilen... Den axeln måste sitta där, annars lossar låsringarna till drivaxlarna och hela drivaxeln med hjul o allt lossnar från bilen...

Precis min tanke, dedär har jag sett förr.

Ibland har jag sett folk som lagt svetsloppor på den axeln, bara för att undvika ett worst case scenario.

Lossnar den "pinnen" så driver ju itne bilen heller, också lite jobbigt...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
hehe så de kan funka fast inte till de jag trolla om tongue

Lobster knife fight

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
29 februari 2012
henke_99 skrev:

Nepp ingen cheva. Är med i samma forum som den personen som tejpar och han kör Jeep.

Han tejpar bara för att han drog sönder dom smådreven inne i diffen och var tvungen att ta sig ut från skogen för att kunna laga ordentligt.

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
Pierre_r skrev:
henke_99 skrev:

Nepp ingen cheva. Är med i samma forum som den personen som tejpar och han kör Jeep.

Han tejpar bara för att han drog sönder dom smådreven inne i diffen och var tvungen att ta sig ut från skogen för att kunna laga ordentligt.

gött då fick vi lite historia bakom bilden big_smile lite lustigt att moderatorerna inte har låst tråden hehe tongue

Lobster knife fight

Sök