3481
Sök

Stickers på vindrutan lagligt?

ohshit
1 285 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
Hej! tänkte montera en sticker på vindrutan, en som alltså går tvärs över istortsett.

Frågan lyder då, är detta lagligt? Gäller alltså den nedre delen av vindrutan!

Mvh Cgee:)

The löwer class.

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
28 februari 2012
ytterst tveksamt då det döljer sikten

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

23 Inlägg
28 februari 2012
inge stickers trimning nu! smile Har för mig att på e märkta rutor får man inte "ändra" något på, dvs stickers. Så kolla om rutan är e-märkt

ohshit
1 285 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
xorox_88 skrev:
ytterst tveksamt då det döljer sikten

tänkte nästan det, men har inte hittat nåt som säger det ang. den nedre delen så fick fråga! sett en del som har det så!

The löwer class.

ohshit
1 285 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
Cyder_92 skrev:
inge stickers trimning nu! smile Har för mig att på e märkta rutor får man inte "ändra" något på, dvs stickers. Så kolla om rutan är e-märkt

jo lite fåre väl allt bli! smile

The löwer class.

Muttley
28 februari 2012
De gäller hela rutan, du får inte sätta mcdonalds stammismärke heller.  Du får inte ha en gps med sugpropp på insidan.
Men ändå går de igenom, så de är upp till var och en individ som kollar bilen.

23 Inlägg
28 februari 2012
Men om du ska besiktiga bilen nu så kan du lika gärna vänta lite med stickers eller fråga på bilprovningen big_smile

ohshit
1 285 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
tkd_rille skrev:
De gäller hela rutan, du får inte sätta mcdonalds stammismärke heller.  Du får inte ha en gps med sugpropp på insidan.
Men ändå går de igenom, så de är upp till var och en individ som kollar bilen.

Hmm, då lär ju antagligen inte min idé gå igenom roll

The löwer class.

ohshit
1 285 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
Cyder_92 skrev:
Men om du ska besiktiga bilen nu så kan du lika gärna vänta lite med stickers eller fråga på bilprovningen big_smile

Jo såklart det kommer på efter besiktningen isf, men är ju en hel del trafiksnutar på elmia så! smile

The löwer class.

7 394 Inlägg
28 februari 2012
varför duger inte ovansidan då? det brukar ju aldrig vara några problem

ohshit
1 285 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
granadadr skrev:
varför duger inte ovansidan då? det brukar ju aldrig vara några problem

Nog lite för att dom flesta har där uppe & det kommer antagligen bli en text-sticker vilket jag tycker passar bättre där nere! smile

The löwer class.

7 394 Inlägg
28 februari 2012
har sett dem som har det nere,, men om det inte skymmer sikten ska det ju gå tycker jag,, menar att det gör ju inget om det skymmer sikten på huven,, den behöver man ju inte se endå,, men annat får den ju inte skymma wink

ohshit
1 285 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
granadadr skrev:
har sett dem som har det nere,, men om det inte skymmer sikten ska det ju gå tycker jag,, menar att det gör ju inget om det skymmer sikten på huven,, den behöver man ju inte se endå,, men annat får den ju inte skymma wink

Precis wink

Kommer nog köra på det, får väl bara pilla bort det ifall man blir stoppad! smile

The löwer class.

Emelie Hallberg
829 Inlägg
28 februari 2012
Har både board/text i ovankant på framrutan och i nederkant på rutan wink på 740in
Bilprovningen släpper nog de ej... men polisen har inte påpekat just framrutan, men dock på xenon och solfilm på framrutor tongue

ohshit
1 285 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
Oceanmist skrev:
Har både board/text i ovankant på framrutan och i nederkant på rutan wink på 740in
Bilprovningen släpper nog de ej... men polisen har inte påpekat just framrutan, men dock på xenon och solfilm på framrutor tongue

Hmm, ja då borde det ju gå!

Har ju trots allt xenon med så dom kan klaga på det istället! roll

The löwer class.

7 394 Inlägg
28 februari 2012
Cgee skrev:
Oceanmist skrev:

nja risken är väl hällre att de stoppar dig å ger böter på ALLT de hittar istället, speciellt om man nu ex har en 740 med xenon,, skriker konverterat 100 mil om det,,
ser att du kör med 8000K inte bra för snuten wink
Senast redigerat av granadadr (28 februari 2012)

ohshit
1 285 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
granadadr skrev:
Cgee skrev:
Oceanmist skrev:

nja risken är väl hällre att de stoppar dig å ger böter på ALLT de hittar istället, speciellt om man nu ex har en 740 med xenon,, skriker konverterat 100 mil om det,,

Sant det du säger! har ju iofs en a6 med projektorlins så har väl lite större chanser att dom ignorerar mig smile

The löwer class.

Emelie Hallberg
829 Inlägg
28 februari 2012
Just gamla Volvon är ju utsatta...
Hade min parkerad en hel kväll på en crusing sen när vi skulle hem kom 2 polis motorcyklar och sa att vi skulle hänga med ( till polisbussen ) blev ombesiktning på solfilm framrutor & Xenon...
Men de var inte första gången wink
men blev jäkla förbanad att de hållt nå slags span på bilen sen åker och hämtar en på de viset :S

7 394 Inlägg
28 februari 2012
Oceanmist skrev:
Hade min parkerad en hel kväll på en crusing sen när vi skulle hem kom 2 polis motorcyklar och sa att vi skulle hänga med ( till polisbussen ) blev ombesiktning på solfilm framrutor & Xenon...
men blev jäkla förbanad att de hållt nå slags span på bilen sen åker och hämtar en på de viset :S

jo men har man solfilm å xenon får man tyvärr räkna med sånt,, fick en civilbil med mig upp på komisens gård för min vinge wink shit hapens

ohshit
1 285 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
Oceanmist skrev:

Jo riktigt surt är det!

Men ingenting är ju egentligen "lagligt" så man får ju ha i åtanke att man kan åka dit! hmm

Men som du säger så är väl spec. 740is & liknande med olagliga moddar lite mer utsatta wink

The löwer class.

Sök