Bar runt lite på en av våra 20" när jag hämtade den på posten, DOCK endast 225/30 däck men tyckte fraktsedeln skrev något på 20kilo så 20 - 25 kilo väger det nog ganska säkert var nog snäppet lättare än att släpa runt på en 25 liters dunk med vatten i samma grepp
De vill ha "mått" på det hela också Fan ska man skriva där? Vill nämligen köpa fälgar i Sverige, och skicka de utomlands, så har ju inte varan än, så jag har inte en blekaste vad måtten på ett sånt paket blir
De vill ha "mått" på det hela också Fan ska man skriva där? Vill nämligen köpa fälgar i Sverige, och skicka de utomlands, så har ju inte varan än, så jag har inte en blekaste vad måtten på ett sånt paket blir
ska du frakta dom "själv" eller ska du låta fälg firman skicka dom?
Kör du själv så får du när fälg+däck är monterat be dom mäta och väga. skickas vanligtvis på halvpall och vikten blir troligtvis runt 100kg.
vilket fraktbolag ska du använda? (om du ska importera själv)
Ja helvetes jävlar, fattar inte vad jag tänkte med alla fyra 25kg... hehe. Lightweight
hehe ja och tror du inte jag började tänka om jag är helt ute & cyklar då??
Men sen tänkte jag vad för 20" fälgar med däck x 4st som väger totalt 25 kilo och kom bara fram till typ cykel däck haha kolla för skojsskull på DHL då,
Höjd ca 1,3m bredd ca 60cm längd ca 40cm och 100 kilo. blir antagligen omkring där, så säg att detta kostade 1000:- så om mått & vikt skiljer sig några cm & kilo lär det ju inte bli 300:- eller 3000:- utan plus/minus någon hundring kanske?
du spar ju in både fälgar, däck & frakt i bensinkostnad var 3e månad iallafall ju
hehe ja och tror du inte jag började tänka om jag är helt ute & cyklar då??
Men sen tänkte jag vad för 20" fälgar med däck x 4st som väger totalt 25 kilo och kom bara fram till typ cykel däck haha kolla för skojsskull på DHL då,
Höjd ca 1,3m bredd ca 60cm längd ca 40cm och 100 kilo. blir antagligen omkring där, så säg att detta kostade 1000:- så om mått & vikt skiljer sig några cm & kilo lär det ju inte bli 300:- eller 3000:- utan plus/minus någon hundring kanske?
du spar ju in både fälgar, däck & frakt i bensinkostnad var 3e månad iallafall ju
Det lär ju skilja på lite mer än nån cm eftersom en 20" fälg utan däck har en diameter på ca 50cm. Så frågan är hur du ska packa för att klara 40cm i längd..?