3420
Sök

Bränslestrul på Volvo 745 -88

12 Inlägg
9 september 2006
Trådstartare
Halloj...Nån som vet mer än mej?..Har en 745 -88 automat motortyp 230E med konstantinsprut å pumptanken jobbar inte, men med tändgas tänder den, idag startade den plötsligt, gick i 5 min innan den la av igen. Har bytt bränslepumpreläet. Kommer bara upp i några få volt i kontakten innan pumpen (mellan jord å stiften i kontakten) ingen spänning mellan jord å säkringen (nr 11 å som finns framför växelväljaren) , reläet får +12  men hur är det med ev relästyrningar?
Finns det något som kan slå av bränslepumparna? Om så, var finns dom å hur kollar man om det e det?
Eller har nån nåt tips??

Ytterst Tacksamt för svar

21 761 Inlägg
9 september 2006
Jag vet inte exakt hur det är kopplat på B230E till 740 men på min 240 med B230E så kommer spänningen till tankpumpens säkring direkt från tändlåset, det innebär att tankpumpen inte borde styras av pumprelät utan slås till så fort tändningen är på.

Går inte huvudpumpen heller?

12 Inlägg
9 september 2006
Trådstartare
Vet inte hur det är med huvudpumpen, å är nästan säker på att båda pumparna styrs av relät

21 761 Inlägg
9 september 2006
Det är ju möjligt, det brukar vara lite skillnad mellan 240 och 740 även om det är samma motorer.

12 Inlägg
11 september 2006
Trådstartare
har nu fått höra att det finns en solenoidventil som är till bränsleavstängningen..nån som kan säga vart den finns?

Sök