2448
Sök

Teori imorogn och uppkörning i övermorgon! Hjälp tack!

137 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
Tja, jag är så sjukt nervös redan idag.. jag har pluggat mycket på körkortonlines app på mobilen, och läste hela körkortsboken en gång, samt skummläst saker efter det. men är ändå jättenärvös, tror ni det räcker för att klara provet?hur svårt brukar det vara? är frågorna konstigt ställda? fler nästan likadana svar? Ge Tips på allt ni vet! samt om det bara är kluriga frågor eller om det finns lättare, tex vad vägmärken betyder osv, som man har stenkoll på.

Uppkörningen: den jag är räddast för, att man ska göra ett litet mistag och kugga, glöma att motorbromsa vid ett rödlyse en gång tex.. hur hårda brukar dom vara? bomba med tips! Jag har sökt flera dagar på saker och tips men behöver hjälp för att lugna ner mig!

sen undrar jag om när man backar, ska man bara annvända speglarna? eller får man vända på skallen? då jag sitter men högerarmen bakom passagerarnackstödet och kollar bak och fram.
undrar även när döda vinkeln ska kollas, exakt vid vilka tillfällen, så man inte missar det en gång.

Tack på förhand!

T5
141 Inlägg
4 mars 2012
Tänk logiskt "för det mesta" och var varsam när du kollar på bilderna, så kommer du klara teorin.

Var självsäker på uppkörning och kör lugnt så fixar du det också. Skit i snubben som sitter bredvid dig.
Råkar du göra fel är det inte hela världen. Säg bara att du missuppfattade vad han sa.
Kör inte mot rött och döda inte någon.

sen undrar jag om när man backar, ska man bara annvända speglarna? eller får man vända på skallen? då jag sitter men högerarmen bakom passagerarnackstödet och kollar bak och fram.
undrar även när döda vinkeln ska kollas, exakt vid vilka tillfällen, så man inte missar det en gång.

Ska du backa in in en parkering så använd backspeglarna. Ska du backa runt hörn så vänd dig om, placera dig rätt i storlen och lägg handen bakom hans backstöd. Backa på dragläget.

Döda vinkeln ska du kolla när du byter fil, eller svänger i korsningar som har gångväg eller cykelbana. Det är inte så svårt som du tror. Ja menar när du är ute och går så svänger du inte bara rätt ut någonstans, du kollar först, går sen. Tänk på samma sätt.
Senast redigerat av itia (4 mars 2012)

jag hade en dröm

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
4 mars 2012
kimme_94 skrev:
Tja, jag är så sjukt nervös redan idag.. jag har pluggat mycket på körkortonlines app på mobilen, och läste hela körkortsboken en gång, samt skummläst saker efter det. men är ändå jättenärvös, tror ni det räcker för att klara provet?hur svårt brukar det vara? är frågorna konstigt ställda? fler nästan likadana svar? Ge Tips på allt ni vet! samt om det bara är kluriga frågor eller om det finns lättare, tex vad vägmärken betyder osv, som man har stenkoll på.

Uppkörningen: den jag är räddast för, att man ska göra ett litet mistag och kugga, glöma att motorbromsa vid ett rödlyse en gång tex.. hur hårda brukar dom vara? bomba med tips! Jag har sökt flera dagar på saker och tips men behöver hjälp för att lugna ner mig!

Tack på förhand!

Kör som du blivit lärd i körskolan och du har väl skrivit prov under teorin så du har en hum om hur det är.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

137 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
Tack för svaren! backning glr jag som ni säger, döda vinkeln är det jag behöver tänka på, hur hårt är det med motorbromsning och växla från 2-4 tex? alltså ecodriving?

har bara kört privat samt pluggat på körkortonlines app och en till app, samt körkortsboken. men har kört sen jag fyllde 16 så har kört i över 2 år. inprincip varje gång jag suttit i bilen.

33 Inlägg
4 mars 2012
dme brukar inte vara så hårda med motorbromsning iallafall inte inne i staden om du ligger på landsväg eller motorväg så är det ju smidigare att växla ner lite. annars är det bara att köra som vanligt och passa hastigheten;)

137 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
kuken... kuggade på teorin.. 51 poäng, gick bak och rättade och ändrade på 2 frågor, dom var rätt från början så de va dom som sabba hela skiten..

Pim_Pim
5 mars 2012
Men uppkörningen gick bra eller ?

1 146 Inlägg
5 mars 2012
då blir man förbannade sad
vet hur det är har med fått 51 smile

137 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
uppkörningen är imorgon och den lär ju gå åt helvete den men om man inte klarar provet..

1 624 Inlägg
5 mars 2012
Jag körde för fort på uppkörningen och glömde svänga och lite så men jag klarade uppkörningen ändå :] Dock körde jag i Göteborg (Mölndal)

1 324 Inlägg
5 mars 2012
Köp körskolans teori test..Gör så mycket du orkar men lägg mest tid på repetitions frågorna.. Det är till stoldel samma frågor på riktigt provet. smile

137 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
JAAAAA!!!!! big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile ville bara säga att jag är grymt jävla glad! klarade uppkörningen nyss, utan anmärkning! big_smile så kommer man hem och ska boka omprov för teorin man kuggade med 1 poäng..  så är det 1,5 vecka väntetid i sthlm, men så finns en ledig plats i uppsalla imorgon kl 09:45! nu jävlar ska kortet tas!!

1 624 Inlägg
6 mars 2012
De va väl inte så svårt? wink

137 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
careau skrev:

haha nej de va bara att köra på big_smile vart lite orolig när jag kom ca 5km/h över hastighetsbegrensningen, men hon sa inget big_smile

1 624 Inlägg
6 mars 2012
kimme_94 skrev:
careau skrev:

haha nej de va bara att köra på big_smile vart lite orolig när jag kom ca 5km/h över hastighetsbegrensningen, men hon sa inget big_smile

Det gjorde jag med smile 55 på 50 väg. Men grattis smile

137 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
careau skrev:
kimme_94 skrev:
careau skrev:

Det gjorde jag med smile 55 på 50 väg. Men grattis smile

tack som fan! big_smile

33 Inlägg
6 mars 2012
Grattis och lycka till imorgon nu det fixar du säkert:)

137 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
JAA! körkort klart! nu är man glad!!

1 624 Inlägg
7 mars 2012
Grattis smile Vad fick du nu då?

137 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
careau skrev:
Grattis smile Vad fick du nu då?

känndes som att de gick skit.. men efter jag kom över tröskeln och tröck på rätta, så vart det 55 rätt big_smile

Sök