Nu har jag tittat på en E-klass och den var färdig för skroten! Dessutom känns modellen gammal. Den är inte aktuell längre. Inte heller BMW E39 är aktuell då jag tittat på flera och dessa har rost eller nåt annat roligt fel. Går bort.
Japaner? Stora. Aut. Gärna 6:a och uppåt men allt kan diskuteras.
Leta vidare. Finns många fina runt 30k. Fast dom går nog åt ganska fort nu när det närmar sig glidar-väder
Jag kollar på blocket flera gånger om dagen nu och är beredd att rycka ut med pengar i näven! Var och tittade på en E39 528 Touring idag. Skulle ni köpt en bil som är helt snustorr i behållaren för kylarvätska? Tror inte det... Dessutom var säljaren beredd att mer eller mindre skänka bort den. Fast det var bra värme och stadig temp. Men: yttertemp ur funktion, repig bakskärm, kunde inte prova ordentligt pga soppatorsk, kassettbandspelare.., blinkers som blinkade toksnabbt åt vänster, sliten förarstol... Nej!
Nej där gjorde du rätt i att avstå.
Sen kanske man får räkna med någon mindre skavank, typ repa i någon skärm. Kassett är det nog i dom flesta va? Sen brukar det sitta CD-växlare bak i bilen om jag inte minns fel. Lite tråkigt..
Nu har jag tittat på en E-klass och den var färdig för skroten! Dessutom känns modellen gammal. Den är inte aktuell längre. Inte heller BMW E39 är aktuell då jag tittat på flera och dessa har rost eller nåt annat roligt fel. Går bort.
Det finns jävligt fina mercor för 30k ändå. Ang att modellen känns gammal så går det att diskutera om du får något moderna med din budget, speciellt med tanke på att du vill ha automat med mycket mos
Tex denna såg hyffsat fin ut och det går att pruta en del pga bagageluckan.
Det finns jävligt fina mercor för 30k ändå. Ang att modellen känns gammal så går det att diskutera om du får något moderna med din budget, speciellt med tanke på att du vill ha automat med mycket mos
Tex denna såg hyffsat fin ut och det går att pruta en del pga bagageluckan.
Den första har "Typisk mersarost" Skrothög alltså enligt mina värderingar. Sen har jag faktiskt kört en W210 i dagarna dock med en liten hjälpsnurra där fram (E230) men de är för gamla nu. Trots att jag älskat Mercedes sedan min första S-klass 1992 så är det bara att inse fakta!
Att sen ge runt 30 papp för en 1998 är inte aktuellt. Den lär vara kvar på blocket länge. Dessutom nytt rekord för bensinpriset idag. Bra för mig men mindre bra för bilar med pulver...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Tycker spontant att du har för höga krav för pengarna, man kan inte få allt å i´perfekt skick för 25-30´
Annars audi a8 96-, v8a 300hk automat, brukar oftast vara mkt utrustning på dom som helskinn klädsel mm
Det kan man visst det!
Har idag rullat hem en Volvo S80 2.9 -99. Inte en fläck på bilen och allt fungerar som det ska. Lite lustig färg dock, nån sorts mörklila metallic. Jag gillar inte skinn och denna har tyg. Nöjd.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hehe... Nja, på låga varv är det väl ingen raket men den duger om man varvar lite. Nu kör jag lungt men vill ha lite maskin under huven av ren principsak.
Tycker spontant att du har för höga krav för pengarna, man kan inte få allt å i´perfekt skick för 25-30´
Annars audi a8 96-, v8a 300hk automat, brukar oftast vara mkt utrustning på dom som helskinn klädsel mm
Det kan man visst det!
Har idag rullat hem en Volvo S80 2.9 -99. Inte en fläck på bilen och allt fungerar som det ska. Lite lustig färg dock, nån sorts mörklila metallic. Jag gillar inte skinn och denna har tyg. Nöjd.
Nybytt låda eller ??
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Det kan man visst det!
Nybytt låda eller ??
Nix. Men det är ju ingen T6 iallafall. Gör mig inte nervös nu!
Nybytt låda eller ??
Samma låda... Håller kanske lite bättre men... Mkt roliga elfel på 99orna med. Men det e klart vissa funkar ju
Sköna bilar e det iaf å jag tycker motorkaraktären e sjukt go i sugsexan
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Samma låda... Håller kanske lite bättre men... Mkt roliga elfel på 99orna med. Men det e klart vissa funkar ju
Sköna bilar e det iaf å jag tycker motorkaraktären e sjukt go i sugsexan
Visst går den som en dröm. Säljaren har varit mycket försiktig med bilen. Det såg man på färddatorns förbrukning om inte annat... Plus att 2 filtar låg över sätet i bilen under barnstolen. Har alla S80 2.9 el-infällbara backspeglar?
Säljaren höll på att få hjärnblödning när farsgubben satte sig i bilen och tände en cigarett...