3256
Sök

Corsa Opc växellåda och broms!

51 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
Hej!

Jag hoppas jag kan beskriva mig rätt nu så att jag varken blir låst eller att tråden raderas!
Förlåt redan nu om jag är otydlig smile

När jag växlar (oftast från tvåan till trean) så brukar det komma ett konstigt ljud.. typ som ett piiip?
vad kan det bero på??

Och de med bromsen.. Det gnisslar från bromsen när jag bromsar, hur ska man åtgärda det?

Hoppas jag får hjälp!

Mvh/ Ferran.

...has left the building...
4 474 Inlägg
6 mars 2012
1: Lär dig ge lite mellangas, sliter mindre på dina (redan lätt slitna?) synkringar
2: Bromsa kraftigt oftare? Eller så byter du belägg till en annan sort?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

51 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
dawwe skrev:
1: Lär dig ge lite mellangas, sliter mindre på dina (redan lätt slitna?) synkringar
2: Bromsa kraftigt oftare? Eller så byter du belägg till en annan sort?

1: vad är synkringar för något?, Kommer det bli bättre om jag gasar mer mellan växlarna? hmm

2: Man sliter väl med på bromsarna om man bromsar kraftigare? roll

...has left the building...
4 474 Inlägg
6 mars 2012
Mellangasar...Inte bara gasar. Google that! Genom att bromsa hårdare så får beläggen bättre anliggning o dessutom "slipar" man bort diverse orenheter som kan vara orsaken till dina missljud. Men det är klart att de slits mer. Eller så byter du belägg, eller monterar skrikdämpningsplattor men det borde väl Opel ha haft koll på, för beläggen lär ju inte vara byta på en 3-4 år gammal bil

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök