Jo det vet jag, men det får jag leva med. Effekten bryr jag mig inte så mycket om, blir så lite så det spelar ingen roll. Det är ljudet jag är ute efter
När jag köpte min 945 Classic så satt det ingen katt på. Men jag satte dit en racekatt och det blev mycket tydligare turbosug ljud. Lät som den fick lite mer motstånd.
Men en turbo vill ju inte ha något motstånd alls för att få så bra spoolup som möjligt. Tyckte mest att var det ett enkelt och billigt sätt att få den att låta lite. Jag har alltid åkt med bara mittendämparen på alla mina bilar, både förgasare och insprutare.
Men nu när man har turbo så fräser det bara lite i röret, känns så tråkigt. Hoppas på att det ska bli lite orr i maskinen när den försvinner.
Fick aldrig bort den idag, så tråkigt när man måste förlita sig på andra när man inte har eget garage
Katten dämpar lite ljud Dock tror ja inte du kommer märka de, de e typ om man kör utan ljuddämpare o bara katt och sen provar utan.
Fan då, va ska man göra för att bilen ska låta lite då? Har verkligen inte råd att bygga 3" hela vägen även om det är det jag skulle vilja, 3" och inga dämpare eller katt
Är det någon som kan tipsa vart ja hittar köpa en sågad flänsad (så ja får på'n)3" rör i storlek samma som orginalkatten 945 -97 eller annan idé motor blir för het som det är nu,Säljs tömma kattar?
motorn blir för het? en annan sak jag kan säga är att mina fick mycket grövre och högre ljud när jag byte topp från 530 till 531 och satte i en annan kam.
Ofan nu är allt köpt på tema blir 3" hela från turbo med ett flexrör på downpipen och vband på båda sidor katt,samt ett rakt 3" rör med vband som ja byter imella n i Bess tider.