Brytare till usa blinkers v70

SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
10 mars 2012 · 176 Inlägg

Har köpt dom nya socklarna till min 98 v70 så de ska lysa i blinkersen men de lyser hela tiden så jag undrar om de finns någon färdig sockel(kontakt stycke) för att sätta i en knapp så de går att bryta den? då de inte alltid behöver vara på. Eller om man måste göra någon egen grej? hur har ni gjort ? tacksam för svar.

Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
daniellingerot
12 mars 2012 · 55 Inlägg

det ska lysa hela tiden annars får man sätta i en lampa som e enpolig

SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
12 mars 2012 · 176 Inlägg

daniellingerot skrev:
det ska lysa hela tiden annars får man sätta i en lampa som e enpolig

Jo men om man vill kunna stänga av det som kan va gött när man bes eller blir stannad.

Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
daniellingerot
12 mars 2012 · 55 Inlägg

ja det e ju sant men prova en lampa som e en polig så du bara får blink funktionen eller så säter du i den gammla sockeln!men annasr får man nog göra nån uppfining=)

ThinhO
12 mars 2012 · 27 Inlägg

Det är ju lagligt med USA blinkers.

Det är inte lätt när det är svårt!
daniellingerot
13 mars 2012 · 55 Inlägg

det e inte lagligt med usa blinkers går ej att besikta med det på sen får du om besiktning om polisen stannar dig med det på!

Svensson Licens Svetsare
13 mars 2012 · 219 Inlägg

daniellingerot skrev:
det e inte lagligt med usa blinkers går ej att besikta med det på sen får du om besiktning om polisen stannar dig med det på!

Det är lagligt med usa blinkers! går både besikta med de och polisen säger inget om de heller!

daniellingerot
13 mars 2012 · 55 Inlägg

inte om det lyser som det ska göra i dom!!tro mig har blivit stannad för det massor med gånger sen besiktat med det och fått en tvåa för fel färg!!!!

ThinhO
13 mars 2012 · 27 Inlägg

Svensson skrev:

daniellingerot skrev:
det e inte lagligt med usa blinkers går ej att besikta med det på sen får du om besiktning om polisen stannar dig med det på!

Det är lagligt med usa blinkers! går både besikta med de och polisen säger inget om de heller!

Instämmer.

Det är inte lätt när det är svårt!
daniellingerot
13 mars 2012 · 55 Inlägg

instämmer med vad?

ThinhO
13 mars 2012 · 27 Inlägg

Med att de är lagligt.
Ja vet inte vars du bor men i Umeå (110 000invånare-3 besiktningar) besiktigade jag då mig 9-3Aero med konstant orange lysande blinkers.

Har blivit stoppad X antal gånger för xenon då de verkligen stått och glott in i framlyktorna o de nämnde aldrig någon gång någonting om usa blinkers.

Lokalbussar till exempel har sidoblinkers som lyser konstant.

Det är inte lätt när det är svårt!
daniellingerot
13 mars 2012 · 55 Inlägg

jag bor i göteborgs området men skit samma det e inte godkänt enligt svensk lag med det bara på usa marknaden det är det!!sen e det skillnad med bussar och andra fordon där det sitter original!!igentligen ska du inte ens kunna besikta en bil med andra fälgar än original heller då den inte e typ godkännd med dom på!!sen e det ju upp till bisiktnings mannen men enligt lag e det så!


sen e det ju kanon om dom inte gnäller på det=)

SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
13 mars 2012 · 176 Inlägg

daniellingerot skrev:
jag bor i göteborgs området men skit samma det e inte godkänt enligt svensk lag med det bara på usa marknaden det är det!!sen e det skillnad med bussar och andra fordon där det sitter original!!igentligen ska du inte ens kunna besikta en bil med andra fälgar än original heller då den inte e typ godkännd med dom på!!sen e det ju upp till bisiktnings mannen men enligt lag e det så!


sen e det ju kanon om dom inte gnäller på det=)

precis de är inte lagligt med orange lysande blinkers..

Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
Svensson Licens Svetsare
14 mars 2012 · 219 Inlägg

Sitter standard på alla v70! är bara lampsocklen som skiljer!

daniellingerot
14 mars 2012 · 55 Inlägg

06an ja men inte äldre modellen

Growe Fri fart för ett fritt folk!
14 mars 2012 · 13 776 Inlägg

daniellingerot skrev:
jag bor i göteborgs området men skit samma det e inte godkänt enligt svensk lag med det bara på usa marknaden det är det!!sen e det skillnad med bussar och andra fordon där det sitter original!!igentligen ska du inte ens kunna besikta en bil med andra fälgar än original heller då den inte e typ godkännd med dom på!!sen e det ju upp till bisiktnings mannen men enligt lag e det så!


sen e det ju kanon om dom inte gnäller på det=)

däck och fälgar är undantaget helbilsgodkännandet så det är fritt fram inom rimliga gränser..

man får tex inte ändra rulldiametern för mycket och däckena får inte ta i något läge

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Svensson Licens Svetsare
14 mars 2012 · 219 Inlägg

daniellingerot skrev:
06an ja men inte äldre modellen

även den äldre mod, plocka bort lampsocklen så ser du att du har tre stift i den och två stift i lampsocklen,

ThinhO
15 mars 2012 · 27 Inlägg

Dvs att polisen själv åker med orange lysande blinker?

Det är inte lätt när det är svårt!
daniellingerot
15 mars 2012 · 55 Inlägg

a men det e ju original så från fabriken med andra ord inte olagligt!!!!!kompisen fick böter i tisdags för usa blinkers!ta reda på lite fakta för fan!!!!

ErikAxelsson
15 mars 2012 · 517 Inlägg

Det är lagligt med USA-blinkers, om dom lyser åt SIDORNA. V70 från -05 och uppåt gör det. Framåt ska det vara vitt (svagt gult/blått) sken. dvs, orange framåt är OLAGLIGT.

Sen om det är lagligt i Umeå, då borde ni kolla vad det rinner för vatten i kranarna.

Till topic;

Sätt vanlig brytare på sladdarna som går till positionstråden i lampan?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang