Jag hade som mål att ha en rolig gatbil som inte skulle ta allt för lång tid på sig på 402m. Reslutatet var över förväntan och jag körde på 10.41s/213.5km/h!
Reaktionstiden är under vad en människa klarar, ingen som klarar det så i ett sprintlopp skulle du bli diskad Tyvärr, men man ska ha tur ibland eller så stämmer inte mätningarna.
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Var? Är det din hund så har jag inte sett till den
Nån annan kanske sett något
nä men Tell me, det enda jag hört om "bracket" är på kameror och laserstativ, just på kameror att man kan rigga upp så att mekaniska delar utför "jobbet" med att trycka ner avtryckaren extremt snabbt tex utifrån ljussensor eller rörelsesensor, används där en människa aldrig skulle hinna med...
Så min bästa gissning är att det kan ha något gemensamt
Vad får du på testet då?
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Martin 9-3: Bracket Racing. Kort förklarat så är det en Dragracinggren där man vinner genom att ha bäst reaktionstid och känna sin egen bil bäst. Där kan man köra med en motorsvagare/långsammare bil och ändå vinna. Det är ett "vandrande" ljus på granen ner till grönt. (kolla på filmen igen får du se) Då måste man tänka på hur lång tid det tar för bilen att reagera efter man har tyckt gasen i botten också! Man väljer sin egen Dail-in och sedan skall man köra så nära den tiden som möjligt (men inte för fort) och dessutom komma först över mål. Därför är reaktionstiden mycket avgörande! Som sagt den som känner sin bil bäst vinner!
Usedubbelturbo: Tack! Filmen var gjord på 1-2 timmar. Vet att den inte är speciellt proffsigt gjord men jag hade iaf roligt! Jag har anv vanliga Microsoft MovieMaker (eller vad det nu heter).
Rösta gärna på bilen också!
Mvh Niklas
"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
Fin, fin film! gratulerar till tiden, då du inte hade så stora förväntningar! Kanske kommer satsa ännu mer på att klara 9:an nu? hehe!
Jo man blir ju väldigt sugen på det! Det är svårt att ha en gatbil som inte är för trimmad. Jag kör till och från strippen med bilen och jag anv den som sommarbil och åker på bilträffar etc.
Har precis köpt hus, så jag får väl se hur långt pengarna räcker. Men jag kommer nog inte trimma motorn mer, ev till och med skaffa en snällare motor. MEN så tänker jag i så fall ladda mera lustgas!
Mvh Niklas
PS. Rösta som sagt gärna på bilen... Ds.
"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson