Jag skulle helt klart välja en skruv, vad jag har läst ska centrifugal vara lite bajs. Med en skruv får du ju allt ladd på en gång. Centrifugalen laddar med varvtalet. Så har iallafall jag fattat det.
Jag skulle helt klart välja en skruv, vad jag har läst ska centrifugal vara lite bajs. Med en skruv får du ju allt ladd på en gång. Centrifugalen laddar med varvtalet. Så har iallafall jag fattat det.
Jo det stämmer, det är så dom fungerar. Men det är mycket snack om att M60 inte vill ha ladd på tidiga varv. Så jag ska vänta nu i sommar medans ett helt gäng bilar med överladdning kommer ut. Klarar dom att behålla motorer hela under sommaren så kommer jag köra skruv och ladda på duktigt! Funkar det inte så får jag antingen styra bort laddtryck på lägre varv eller köra centrufugal..
Men som sagt jag ska avvakta under sommaren och se hur det håller för allihopa. Håller tummarna att det går bra så dom får köra mycket och jag kan bygga grym maskin nästa vinter
"Motorn trivdes bra med turbo och bottnade tubon vid 0.9bar då gav den 562Hk på hjulen och 821nm vrid på hjulen. Motorn hade fullt ladd vid 2000 rpm"
Du har säkert redan läst om den men vad jag vet håller den fortfarande. På ännu högre ladd dessutom. Sen så kostar ju en m60 runt 5k så jag skulle in oroa mig allt förmycket över det. Men är ju jävligt lätt för mig att säga som varken behöver spendera tid eller pengar på det
Angående vad PPF vill ha på min bil eller inte bryr jag mig inte det minsta om kan jag säga. Nu ska jag inte ha ridetech dekalen på för den är för stor och passar inte in bland dom andra ändå så.
Angående något vettigare så tror jag det kommer bli bra med kompressor, kommer köra med skruv så får vi se hur det håller. Motorerna är billiga så rasar jag en får jag köpa en ny bara och styra bort laddet lite i början..
Sådär nu är plåten klippt väldigt grovt. Men nu kan man se ungefär vilken form den kommer få. Nu ska jag ut till bilen och börja passa in allt och se var jag måste slipa ner lite etc.. Hela panelen kommer sen få en ram svetsad i bilen som den ska ligga på och sen skruvas fast. Även alla ytterkanter ska slipas ner och snyggas till.
Gavlarna ska det svetsas på sidor på så det ser snyggt ut från sidan. Sen ska den lackas svart och hål ska tas upp i ovankant till framrutevärmaren och så. Tror detta kommer bli skitbra faktiskt när det väl är klart!
Sådär, nu får jag in den i bilen. Nu ska allt finputsas, gavlar ska svetsas påplats och "lock" ska tillverkas till insidan framför buren så det täcker slätt omrunt buren. Är som sagt väldigt grovt nu så kommer bli mycket snyggare när det är klart.
Men nu får det bli lite pilsner och musik i soffan istället tror jag