Har varit iväg till TTR Jompa och fått spindlarna svetsade mot coilover hylsorna.. Har även eldat ur resten av bussningarna samt bytt medbringare på diffen och konstanterat att den var tom på olja så måste åka iväg imorgon och köpa olja..
Har även monterat nya handbromswires.. Lite bilder som vanligt..
Liten annordning för att kunna elda bort bussningarna
Ett steg närmre coilovers!
Dämparna monterade i bak.
Har rengjort och gjort iordning för nya bussningarna från specialsvars.se Måste bara köra lite med Dremeln och ta bort styrpluttarna där silentbussningarna ska in sen ska et monteras nya bussningar.
Sådär nu är jag hemma igen. Helgen har inte gått som planerat men det har ändå gått bra
Coilovers sitter på plats, bakvagnen är bytt, Z3 diffen sitter på plats lika så delrinbussningarna i hela bakvagnen..
Fälgarna är grymt feta MEN jag måste sälja dom eller byta dom mot feta 17" eller 18" för med mitt oljetråg och avgassystem ligger ca 4 cm från backen nu och ska jag ha bilen som jag vill ha den så ska den sänkas 8-10cm till.. Det går alltså inte.. Men men lite bilder som togs innan jag åkte hem..
Min som står närmast, ena kompisens E30 med M50 Turbo (röda) och andra kompisens 318is som ska få sig M62 och 6 vxl manuell..
Har varit iväg till TTR Jompa och fått spindlarna svetsade mot coilover hylsorna.. Har även eldat ur resten av bussningarna samt bytt medbringare på diffen och konstanterat att den var tom på olja så måste åka iväg imorgon och köpa olja..
Har även monterat nya handbromswires.. Lite bilder som vanligt..
Liten annordning för att kunna elda bort bussningarna
Har rengjort och gjort iordning för nya bussningarna från specialsvars.se Måste bara köra lite med Dremeln och ta bort styrpluttarna där silentbussningarna ska in sen ska et monteras nya bussningar.
Det sitter med stålhylsa inuti också men eldar man på bara så kryper dom upp av sig själv efter ett tag och ramlar ur.. Man kan pilla lite med en mejsel också om man känner för det.. Har alltid gjort såhär när jag ska byta gamla bussningar
hehe ja vet inte va ja gör för fel men ja lyckas bara elda upp gummit men stålhylsan som sitter fast runt hålet lossnar inte alltså inte den i mitten den lossnar rätt fort
Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Vid montering av nya kylaren så märkte jag att jag måste flytta oljefilterbehållaren till andra sidan motorn.. Så ska riva oljefilterhuset och rören i helgen och sen lämna iväg det för koning etc så jag kan dra på slang.. Och ja allt ska snyggas till
I samma veva så ska fronten rivas, M50 servopump ska på plats samt en E36 325 styrväxel.. Hade gärna haft en M3 styrväxel som jag hade på min touring med M50 men dom är svåra och få tag på samt ganska dyra! Sportstolarna ska också i då..
Haha jasså? Vart då nånstans? Jag säljer den då inte iaf haha
Jobbigt när man lägger upp annonser i sömnen
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"