11 mars 2012
Trådstartare
Hej!
Vet ej ifall om detta är rätt forum men vet att det finns folk här som kan hjälpa till!
Det är så att jag köpt en access och dem strypningarna jag personligen har kollat är alla i avgasröret samt munstyke och luftburk. Här kommer problemet.
Det är så att den varvar typ max 8000-9000 på tomgång men när jag lägger i växel så varvar den bra upp till 5000 men efter det så går de segt som fan. och det spelar ingen roll vilken växel jag kan ligga på 1an och det går segt efter 5000, så min tanke är att[b] cdi boxen fortfarande e strypt [/b]dock så köpte jag en trim cdi som dem sa att dem satte på men vetefan asså ifall om dem ens bytte den. Kan det vara Cdi:n som är felet?
Den toppar ändå 100 men som sagt efter 5000 varv så vill den inte utan blir seg som fan. Där kommer motståndet om man säger.
Fyrhjulingen har gått 30 mil så motorn är inkörd. Min polare har en smc som ska leverara 52hp ostrypt precis som min men han drar mig med hästlängder.
Kan tillägga att dem som skulle byta cdi:n även skulle byta trotteln den har jag dock inte kollat. Köpt helt ny från ett företag i Trollhättan.