Tjenare !
Nu var det dax för ännu en projekttråd! Har haft sedan tidigare projekttrådar på japanare men nu blir det ett tyskt projekt
Bilen är då en Volkswagen Golf mk2 1,6 -89. Bilen köptes obesiktad och oskattad för en billig summa.
Tanken är att köra lite stance stuk på den och göra ett ljudprojekt. Den ska ju trots allt användas till jobbet och att handla mat
Lite planer med den:
- Byta topplockspackning och bultar
- Alla lampor och blinkers skall bytas ut
- Coilovers är ett måste
- xxr 001 15x8 ska beställas så snart som möjligt
- Ett budget ljudbygge
- Och mycket mer
Såhär såg bilen ut när jag hämta den, och efter att ha fått sig en ordentlig tvätt
Den har ju inte gått så värst mycket, förklarar ju den rostfria karossen
Das front, man ser även min andra bil i bakgrunden
Interiören som ska göras om lite
Efter tvätten så bestämde jag mig för att göra mig av med den fula reflexrampen, Inte så vackert när man väl fick av den men efter lite skrapande och t-röd och tillslut polering så blev den fin
Sedan tog jag mig en titt på motorn och tyckte att eftersom jag ändå ska byta topplockspackning så är det lika bra att snygga till ventilkåpan och kamremskåpan lite
Blev klart mycket snyggare, men ventilkåpan är inte riktigt klar än
Batteriet hade gjort sitt, så ett nytt är ett måste
Eftersom detta är första gången jag byter en topplockspackning på en golf så tog jag lite kort som komihåg grej.
Det var allt för denna gången.
Som sagt så är det första gången jag lyfter toppen på en golf motor, så om någon har tips och råd så är dom varmt välkomna
! Någon som vet vilken NM bultarna skall dras ?
Hoppas det finns några själar som vill följa detta projekt
Hare gött