3618
Sök

Mercedes c220 . Göra så bilen inte startar!

22 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Ja har ett problem . Tjejen och ungarna tar min merca dagligen ja har redan sagt åt dom men dom tar den ändå och vet det finns minst 3 nycklar på vift ..

Nu till saken . Hur gör man ett lätt ingrepp som inte syns vid anblick av inte bilkunniga . Ta bort kablarna från batteriet funka inte så behöver bättre tips så tändkabeln eller så ?

89 Inlägg
12 mars 2012
Sätt dit en dold knapp i panel till tändspolen..

22 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Eklund69 skrev:
Sätt dit en dold knapp i panel till tändspolen..

Okej . Tänkte försöka göra något under natten . Inte nåt som kräver verktyg som låter så att säga. Ve bilen kommer va borta redan man kommer från jobbet om inget görs

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 mars 2012
Jag vill inte komma med en moralpredikan, men reflekterade över att det du söker lutar mer åt att skjuta upp ett problem än en slutgiltig lösning? Oavsett, plocka bort en säkring eller ersätt en säkring med en likadan som redan är trasig; Förslagsvis den till bränslepumpen.

Då startar inte bilen, den bör inte ta någon direkt skada jämfört med att du tar tändningen och bilen blir sur när de försöker starta den istället, och är man inte kunnig tror jag inte det ligger nära till hands att kontrollera om säkringarna är hela om de ens vet hur en hel och en trasig säkring ser ut?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

474 Inlägg
12 mars 2012
ryck lös tändkabeln till spolen, plugga bränsle, koppla nån knapp till tändning osv..
finns ju skit mycket kul man kan göra :p

22 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Rquired skrev:
Jag vill inte komma med en moralpredikan, men reflekterade över att det du söker lutar mer åt att skjuta upp ett problem än en slutgiltig lösning? Oavsett, plocka bort en säkring eller ersätt en säkring med en likadan som redan är trasig; Förslagsvis den till bränslepumpen.

Då startar inte bilen, den bör inte ta någon direkt skada jämfört med att du tar tändningen och bilen blir sur när de försöker starta den istället, och är man inte kunnig tror jag inte det ligger nära till hands att kontrollera om säkringarna är hela om de ens vet hur en hel och en trasig säkring ser ut?

Okej . Bra ide

Ska byta lås o fjärrlås på den under veckan . Ja säger till tjejens ungar ge fan i bilen men dom är 16 och 18 år gamla o gör tvärt emot va man säger.

Tjejen får låna om hon frågar men stör sig att hon lämnar ut bilen o låter dom köra över huvud taget.,

Men säkringen till bränslepumpen va en bra ide . Bränslepump på tyska nu ska man ut o kika

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 mars 2012
Monster88 skrev:
Rquired skrev:

Okej . Bra ide

Ska byta lås o fjärrlås på den under veckan . Ja säger till tjejens ungar ge fan i bilen men dom är 16 och 18 år gamla o gör tvärt emot va man säger.

Tjejen får låna om hon frågar men stör sig att hon lämnar ut bilen o låter dom köra över huvud taget.,

Men säkringen till bränslepumpen va en bra ide . Bränslepump på tyska nu ska man ut o kika

"Kraftstoffpumpe" eller något sådant borde det bli? Tyvärr är min tyska sådär helt klart... smile

474 Inlägg
12 mars 2012
egentligen så är de ju bara att koda om nyckeln som du har, då går den bara att köra med din nyckel smile

22 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Rquired skrev:
Monster88 skrev:
Rquired skrev:

Okej . Bra ide

"Kraftstoffpumpe" eller något sådant borde det bli? Tyvärr är min tyska sådär helt klart... smile

Fick ja de till me google translate me . men nu blir de ut o kika .

2 400 Inlägg
12 mars 2012
Köpa en bil åt dem vore kanske det bästa tongue Eller lära ungarna att ge fan i bilen...

22 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Nu har man varit ner . Finns inget där det står bränslepump . Någon annan ide?

22 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Bojjann skrev:
egentligen så är de ju bara att koda om nyckeln som du har, då går den bara att köra med din nyckel smile

Koda om ja . Men fjärrlåset går de bara till ? Hmmmm

2 400 Inlägg
12 mars 2012
Här är ett enkelt alternativ iaf tills du har koda om nyckeln.

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb … dd-431122/

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 mars 2012
Monster88 skrev:

Nu kan jag inte Mercedes särskilt väl, men nog måste det finnas någon form av skydd för bränslepumpen? Det kanske finns någon MB-kunnig vaken som har svaret?

22 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Ja jo. Börjar jobba kl 10 och ingen större lust o sätta en krycka på . Hmm men de me säkringar ?  en sak ja hitta är motorkomponenter men bilen gick igång .. suck ...

474 Inlägg
12 mars 2012
Monster88 skrev:
Bojjann skrev:

dom kan ju inte låsa upp bilen med deras o kodade nyckel på dosan sedan. men dom kan ju vrida om i låset, men då går ju larmet.

474 Inlägg
12 mars 2012
Rquired skrev:
Monster88 skrev:

Nu kan jag inte Mercedes särskilt väl, men nog måste det finnas någon form av skydd för bränslepumpen? Det kanske finns någon MB-kunnig vaken som har svaret?

det finns inget relä då?

22 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Bojjann skrev:
Monster88 skrev:
Bojjann skrev:

dom kan ju inte låsa upp bilen med deras o kodade nyckel på dosan sedan. men dom kan ju vrida om i låset, men då går ju larmet.

Ja . Larmet går ja . Men bor i villa så de ju skitsamma och den står i garaget grannarna är vana de brukar gå lite då o då pga kattjävlar

2 400 Inlägg
12 mars 2012
Bojjann skrev:
Rquired skrev:
Monster88 skrev:

det finns inget relä då?

Jorå det ska finnas en säkring/relä till soppapumpen. Bara att leta och vara lite finurlig med de tyska orden.

22 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Bojjann skrev:
Rquired skrev:
Monster88 skrev:

det finns inget relä då?

Ja kan erkänna ja är inte kunnig gällande mercor. O vart ska de sitta ?Man får ju knappt ner handen heller .

Sök