3443
Sök

Mercedes c220 . Göra så bilen inte startar!

22 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
Bojjann skrev:
Rquired skrev:

Nu kan jag inte Mercedes särskilt väl, men nog måste det finnas någon form av skydd för bränslepumpen? Det kanske finns någon MB-kunnig vaken som har svaret?

det finns inget relä då?

Jorå det ska finnas en säkring/relä till soppapumpen. Bara att leta och vara lite finurlig med de tyska orden.

Har ingen manual till bilen men på säkringsschemat står på engelska med !

2 400 Inlägg
12 mars 2012
Monster88 skrev:
Bojjann skrev:
Rquired skrev:

Nu kan jag inte Mercedes särskilt väl, men nog måste det finnas någon form av skydd för bränslepumpen? Det kanske finns någon MB-kunnig vaken som har svaret?

det finns inget relä då?

Ja kan erkänna ja är inte kunnig gällande mercor. O vart ska de sitta ?Man får ju knappt ner handen heller .

Hade bilen varit hemma hade jag kunna skicka ett foto... hmm Men farsan har en c200 från 96 och den har en stor säkringslåda om jag inte misstar mig helt. Ang larm osv som föregående talare snackade om så är det enbart startspärren som aktiveras (iaf på äldre).

474 Inlägg
12 mars 2012
Monster88 skrev:
Bojjann skrev:
Rquired skrev:

det finns inget relä då?

Ja kan erkänna ja är inte kunnig gällande mercor. O vart ska de sitta ?Man får ju knappt ner handen heller .

ta tag i nått relä och dra ut de och teststarta så hittar du lätt nått som gör att de inte funkar smile

22 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
Monster88 skrev:
Bojjann skrev:

det finns inget relä då?

Hade bilen varit hemma hade jag kunna skicka ett foto... hmm Men farsan har en c200 från 96 och den har en stor säkringslåda om jag inte misstar mig helt. Ang larm osv som föregående talare snackade om så är det enbart startspärren som aktiveras (iaf på äldre).

Säkringslådan har jag hittat . 4 eller 5 stora gröna säkringar finns de
Bifogar bilder på schemat nu

2 400 Inlägg
12 mars 2012
Monster88 skrev:
http://www.2shared.com/photo/4pzidSOa/120320121343.html

Är jag ute och cyklar nu eller finns det en säkringslåda i bagageluckan, under själva mattan? Har för mig att det ska finnas ett bränslepumpsrelä där iaf. Brevid en grön 30ah säkring. (Kom på det efter lite tänkande)

Edit!!!

http://www.google.se/imgres?q=c220+fuel … 9,r:8,s:53
Senast redigerat av Nybergrobin (12 mars 2012)

22 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Okej . Ja de kollar ja om ett litet tag. Du har inget annat bra tips ?

2 400 Inlägg
12 mars 2012
hade det varit min bil så hade jag plockat tändstiften iaf. Men för att göra det måste du ha spärrskaft, förlängare (minst 2dm) och en smal hylsa som passar på mindre stift.

22 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
hade det varit min bil så hade jag plockat tändstiften iaf. Men för att göra det måste du ha spärrskaft, förlängare (minst 2dm) och en smal hylsa som passar på mindre stift.

Okej . Tack för hjälpen iallafall

276 Inlägg
12 mars 2012
Dra en kabel från bromsljusswitchen vid pedalen till tutan, sätt en brytare på så att du kan slå av den när du ska ha bilen. Dom kommer garanterat inte köra bilen sålänge det tutar varje gång dom bromsar, pinsamt, jobbigt och störande för en 18 åring... :-)

Sök