2755
Sök

Bra huvudenhet för att tävla i SQ?

6 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Hej undra om någon här kan rekommender en bra HU?. Vill förbättre ljudet i bilen och blev rekomenderad att uppgrader huvudenheten . Min tanke är att prova på att tävla i SQ, så vill köpa en ordentlig HU så jag inte behöver köpa en ny igen senar.

Har tittat på en Alpine CDA-117Ri något att ha eller finns det bättre alternativ.

mitt ljud:
HU : Alpine CDE-9882Ri
DLS nordica 10 sub
DLS nobelium 5.25 2way framsystem
DLS RA 10 slutsteg
DLS RA 40 slutsteg
Senast redigerat av Chrwi (12 mars 2012)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
12 mars 2012
Du bor i Helsingborg....
Åk in till Ljudbyggaren och prata med Tonny.
Han har bra koll på saker wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

742 Inlägg
12 mars 2012
Alpine CDA-117Ri är riktigt billig idag med processorn kommer du ganska långt. Annars så har du ju beggade Pioneer P9 med box för småpengar idag, men då ingen mp3 eller ipod!

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 mars 2012
Om du inte är i behov av USB så tycker jag du ska leta reda på en Alpine 9887R istället, låter betydligt bättre än 117Ri och kostar troligtvis mindre. Annars om du vill ha nåt för att lära dig grunderna men som ändå funkar rätt skapligt så funkar Kenwoods maskiner, men då bör du byta enhet om du vill fortsätta utvecklas sen. IVA-D511R med en H700, 701 eller 800 kan jag iaf rekommendera om du vill ha nåt som räcker hela vägen, men då blir det rätt dyrt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

6 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
IVA-D511R med en H700, 701 eller 800 kan jag iaf rekommendera om du vill ha nåt som räcker hela vägen, men då blir det rätt dyrt.

Alpine IVA-D511R ser ju bra ut, hur står den sig mot 117ri och 9887r i ljudkvalite utan någon ljudprocessor?

7 241 Inlägg
12 mars 2012
ChriZtoffer skrev:
Om du inte är i behov av USB så tycker jag du ska leta reda på en Alpine 9887R istället, låter betydligt bättre än 117Ri och kostar troligtvis mindre. Annars om du vill ha nåt för att lära dig grunderna men som ändå funkar rätt skapligt så funkar Kenwoods maskiner, men då bör du byta enhet om du vill fortsätta utvecklas sen. IVA-D511R med en H700, 701 eller 800 kan jag iaf rekommendera om du vill ha nåt som räcker hela vägen, men då blir det rätt dyrt.

Prova 800an ihop med Alpine IVA-D800R skall du se på grejer wink

Men skall vi rekomendera roliga saker kan vi börja prata Nakamichi ihop med ngn trevlig box (valfritt efter tycke o smak) big_smile

Chrwi skrev:
ChriZtoffer skrev:
IVA-D511R med en H700, 701 eller 800 kan jag iaf rekommendera om du vill ha nåt som räcker hela vägen, men då blir det rätt dyrt.

Alpine IVA-D511R ser ju bra ut, hur står den sig mot 117ri och 9887r i ljudkvalite utan någon ljudprocessor?

Bättre komponenter i sig som borgar för bättre ljud.
Tex. så är DA-omvandlaren en aning vassare......till att börja med...

6 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Bättre komponenter i sig som borgar för bättre ljud.
Tex. så är DA-omvandlaren en aning vassare......till att börja med...

Du menar att DA- omvandlaren är vassare i d511r?

Kan få ett demo ex för 7000 bör jag slå till?

hm detta kanske kan vara nåt http://www.blocket.se/hassleholm/Alpine … amp;last=1 vågar man köpa begg?
Senast redigerat av Chrwi (12 mars 2012)

7 241 Inlägg
12 mars 2012
Men istället för att sitta och fråga här på forumet och chansa så åk in till Tonny imorrn wink

6 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Lonefox skrev:
Men istället för att sitta och fråga här på forumet och chansa så åk in till Tonny imorrn wink

Ska göra så smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 mars 2012
51aan låter bra ja, men varför köra utan box? Du får ju betydligt större möjligheter med en box. Klart värt om du nu satsar på SQ! Fast det är klart, du kan köra enheten utan box till en början om du vill det, men det är klart begränsade inställningar då.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

6 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
51aan låter bra ja, men varför köra utan box? Du får ju betydligt större möjligheter med en box. Klart värt om du nu satsar på SQ! Fast det är klart, du kan köra enheten utan box till en början om du vill det, men det är klart begränsade inställningar då.

Det är klart jag ska ha box men tänkte köra på bara stereon till en början:)

7 241 Inlägg
13 mars 2012
O andra sidan finns det en risk att han pushar för en enhet med optisk ut ihop med en Gladen-box....... roll

Nej men seriöst... Tonny ser till behov efter budget och försöker rekomendera vad som blir mest lämpligt.
Som de seriösa ÅFs jag känner till wink

Sök