3517
Sök

Jula bassarna spelar bra? Youtube klipp.

16 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Tjennare alla glada! Ska dra igång en budget bygge till vardagsbilen.. Då menar jag BUDGET heheh

Såg ett klipp imorse på youtube med julas 10''basar. Såg ut att spela på ganska högt.. Frågan är då, är dom OK?
Blev ganska sugen på att slänga ihop en lådjäkel med två 10or eller 12or

Har hört att det mesta sitter i lådan, några tips på lådritning? port? steg?

Ev. andra billiga bassar! Tack för hjälpen alla,

här är klippet : http://www.youtube.com/watch?v=MWjL1_By … re=mh_lolz

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
13 mars 2012
saken är den, allting går att spela, frågan är om det låter bra? vad har du för budgett och behöver du steg och hela fadderallan i den budgetten eller sitter du på nåt bra?

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

16 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Njae tänkte väll lägga runt 800 för 2 basar och 1000 för steg och låda? går det ihop?

16 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Edit: Jag har inget sedan innan, Bara ett kabelkitt

329 Inlägg
13 mars 2012
Stor skillnad på att se ut att spela högt mot att spela högt, ett sånt filmklipp går att fixa med två 6.5" också big_smile
Nä men skall det vara extrembudgetbygge så köp begagnat från typ blocket. Får mycket mer för småpengar då än att köpa nytt.. ex:
10" bas på jula = 249:-   
10" kicker cvr bas med låda begagnat från blocket = 500:-

329 Inlägg
13 mars 2012
För 1800 kan du hitta riktigt bra grejer begagnat

21 761 Inlägg
13 mars 2012
Maxxri skrev:
några tips på lådritning?

I basarnas manual finns förslag på både slutet och basreflex, sedan går det även att räkna ut en låda själv eftersom även några viktiga parametrar anges. Har ingen aning om hur dessa basar låter, men vill du testa så är det väl bara att göra så. Begagnat är som sagt ett annat alternativ. smile

Min gissning utifrån de angivna parametrarna i manualen är att 250-300 WRMS räcker för att driva två basar i princip fullt ut.

ohshit
1 285 Inlägg
13 mars 2012
frågan är väl hur länge jula-basarna håller med någorlunda rms på sig?

The löwer class.

16 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Maxxri skrev:
några tips på lådritning?

I basarnas manual finns förslag på både slutet och basreflex, sedan går det även att räkna ut en låda själv eftersom även några viktiga parametrar anges. Har ingen aning om hur dessa basar låter, men vill du testa så är det väl bara att göra så. Begagnat är som sagt ett annat alternativ. smile

Min gissning utifrån de angivna parametrarna i manualen är att 250-300 WRMS räcker för att driva två basar i princip fullt ut.

Grymt! smile Manualer till dom finns på deras hemsida om jag inte minns fel!

16 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Cgee skrev:

Sant.. Ska skicka ett pm till han med youtube klippet och fråga vad han har för steg och hurlänge han har spelat med dem

329 Inlägg
13 mars 2012
Maxxri skrev:
Cgee skrev:

Sant.. Ska skicka ett pm till han med youtube klippet och fråga vad han har för steg och hurlänge han har spelat med dem

Coustic power logic big_smile

16 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Mattias_Vejdeland skrev:
Maxxri skrev:
Cgee skrev:

Jasså? Har du nå specs på hans steg? big_smile Ser ut att vara ganska så stort dock

329 Inlägg
13 mars 2012
Maxxri skrev:
Mattias_Vejdeland skrev:
Maxxri skrev:

Jasså? Har du nå specs på hans steg? big_smile Ser ut att vara ganska så stort dock

Har bara utgått från vad som syns på klippet och ungefärlig storlek.. ser ut som ett äldre 4-kanaligt på 4x45 watt

16 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Mattias_Vejdeland skrev:
Maxxri skrev:
Mattias_Vejdeland skrev:

Har bara utgått från vad som syns på klippet och ungefärlig storlek.. ser ut som ett äldre 4-kanaligt på 4x45 watt

Med lite googlande verkar det vara ett Coustic PowerLogic AMP 460 : 2x100 alt 1x300wrms bryggat..

150 wrms per bass då. gamla hedliga watt .. Rör på sej!
Senast redigerat av Maxxri (13 mars 2012)

329 Inlägg
13 mars 2012
Maxxri skrev:
Mattias_Vejdeland skrev:
Maxxri skrev:

Med lite googlande verkar det vara ett Coustic PowerLogic AMP 460 : 2x100 alt 1x300wrms bryggat..

150 wrms per bass då? Rör på sej!

Där kan jag nog säga att du har fel tyvärr

329 Inlägg
13 mars 2012
Ett CPL AMP 360 kan jag gå med på

16 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
ok ska se hur dom serut! smile)

16 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare