2441
Sök

Voltmätare dubbla batterier

Volvo ägare
253 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
hej
har idag ett batteri fram å dubbla bak.Skall sätta in en voltmätare.jag funderar på att sätta den på dom bakre batterierna,men hur mycket felvisning kan det ge på dom 5 meter batterikabel.Mot att jag kopplar in den fram????

//Johnny

BASS GLAD
1 381 Inlägg
16 mars 2012
Nja tror inte de ska skilja så jävla mycke alllså...

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

21 761 Inlägg
16 mars 2012
elitemodd skrev:
men hur mycket felvisning kan det ge på dom 5 meter batterikabel.Mot att jag kopplar in den fram????

Hur menar du?
Menar du om det blir mycket felvisning pga 5 m lång mätkabel eller pga att kabeln mellan batterierna är 5 m?

Skillnaden mellan spänningen på främre batteri och bakre ska inte vara större än möjligen någon tiondel om allting har bra kontakt, frågan är i så fall vad du vill ha ut för information av mätinstrumentet. smile

Volvo ägare
253 Inlägg
17 mars 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
elitemodd skrev:
men hur mycket felvisning kan det ge på dom 5 meter batterikabel.Mot att jag kopplar in den fram????

Hur menar du?
Menar du om det blir mycket felvisning pga 5 m lång mätkabel eller pga att kabeln mellan batterierna är 5 m?

Skillnaden mellan spänningen på främre batteri och bakre ska inte vara större än möjligen någon tiondel om allting har bra kontakt, frågan är i så fall vad du vill ha ut för information av mätinstrumentet. smile

Vill bara ha koll på volten,kollade igår 12,7v fram med bil avstängd och 12,7v bak.Så det verkar funka

Sök