Retroprojekt vw mk1. Ny lack inredning och till en början orginalmotor. Byggs mest för skoj på gata och bana, ingen slut tid för projektet är satt än:) Plåt arbete pågår
Ja det blir nog bra:) ska man göra några andra förbättringar i motorrummet tro? Någon som har några tips? skulle vilja ha ett luftfilter som sitter uppe på fuggen, vart hittar man det?
Ja det blir nog bra:) ska man göra några andra förbättringar i motorrummet tro? Någon som har några tips? skulle vilja ha ett luftfilter som sitter uppe på fuggen, vart hittar man det?
Misab.se har sånna filter!:-)
Tackar men vilket filter passar på min bil?
De finns olika ett universial som man får göra hål själv så finns de ett som ska passa på golf mk1 du får leta lite på deras sida:)
Det blev ett 17 timmars ryck förra veckan så fick faktiskt en hel del gjort=)
började med att snygga till i mitt egen tillverkade verktysskåp=) byggt av hutsar från en serveringsline.
sen var det frukost
rev ut det sista som ja tänkte ur motortummet. samt tvättade lite, dessa trasor vart helt klart bässt för att få rent, har testat allt snart men inget slår dessa ,
två kommihågbilder.
så ser motorummet ut just nu.
man måste hålla sig på topp så inte blodsockret sjunker=)
på kvällen ängnade jag och min garage polare oss åt att snygga till bakluckan, skall svetsas klart nästa gång samt blästras på några ställen.
De finns olika ett universial som man får göra hål själv så finns de ett som ska passa på golf mk1 du får leta lite på deras sida:)
Okey gutt vad heter förgasaren som sitter på da?
Sorry dålig på att svara luftfiltret som ska passa på golfen har artnr: 6052 på deras sida http://misab.se/6000.php länk till sidan så får du skrolla ner till 6052
Okey gutt vad heter förgasaren som sitter på da?
Sorry dålig på att svara luftfiltret som ska passa på golfen har artnr: 6052 på deras sida http://misab.se/6000.php länk till sidan så får du skrolla ner till 6052
Har vart dåligt med uppdate här känner jag fast vem bryr sig=) har iallfall fått massa skit klart. svetsat och lappat igen diverse delar som jag kapat bort. ser inte så jävla roligt ut men alltid något.
Jaha då har man gjort ett litet syra bad till diverse röst lösning. Medlet ja använde idag va avkalkningsmedel mkt starkt sådant. Slog även i några skopor citronsyra
O tvättade
Borstat med stålborste och tvättat med t-röd. Även diskat karet med t-röd
Sådär ja 100% luktfritt dessutom. Började bubbla och fräsa nästan så fort ja la ner prylarna. Vi får se hur det ser ut nästa gång jag åker ut till verkstaden.