Har inhandlat rätt mycke delar redan därav mycke bilder på en gång nu.
Köpte ett extra oljetråg som oljereturen ska svetsas i.
Fick även ett paket av "Streetan" här på garaget för ett par veckor sedan, innehållande Intercooler till Saab 900, en 13T turbo från en nyare vw buss, kallstartspridare och lite slangar,fläns det tackar jag för.
Tvättade av intercoolern för att sedan slipa och ge den lite ny färg.
13T turbo från nyare vw buss
16T och 13T bra att ha två
Ett paket från Creatix, AEM bredbandslambda, grejer till extrasprut och en pysventil.
Lite grejer från Biltema för att få ihop extrasprut,oljetrycksmätare. Mätarhållarna skall inte användas, deras egna mätare passar tydligen inte
Var även förbi PF hydraulik och ville ha rör för oljeretur och T-kors för att lösa det med kylvattnet till turbon, skulle bli så mycket kopplingar för att få ihop det så jag fick med mig lite rör hem ist. Är inte duktig med svetsen men fick ihop två st T-kors iaf.
T-korsen fick sedan färg och medans jag väntade på det var jag ju tvungen att polera lite på grenrör och detaljer på turbon
Dagen efter anlände ett paket från Stylingbutiken med mätarhållare eftersom biltemas inte funka
Vill vara lite diskret med mätarna så dom hamnar i handskfacket blir bra tycker jag.
Ny trågpackning och två grader kallare stift.
Var in och besiktade den 15/3 gick igenom med blankt papper, besiktningshög och fin
Redan på kvällen var jag tvungen att börja skruva lite, så började med att skruva lös grenröret.
Hängde dit turbogrenröret och som jag misstänkte fick inte turbon plats med den större kylaren från en äldre civic. Så en orginalkylare är beställd och kommer väl i början på veckan. Där syns även intercoolern från saab 900 som passa bra. behövde bara flytta upp kylröret till servon.