3023
Sök

X70 dörrsidor i Volvo 850

347 Inlägg
17 mars 2012
Trådstartare
Hej, har suttit ett bra tag nu och kollat runt och hittat en massa trådar om just detta ämne. Men vart man än kollar så skriver folk olika. Det skulle också vara kanonbra om ni vet någon som har detta på sin 850 och isånnafall länka till denna personens profil på garaget smile
Det jag vet är att:
*Måste flytta clipsen i underkant på dörren
* Modifiera alternativt skaffa låskistor från en x70. Eftersom innerhandtagen använder sig av wire och inte en "arm" som 850 original har.
*Bygga egen kabelbrygga från mittkonsolens fönsterhissknappar till förardörren.

Obs: Har inte tänkt att köpa 4st kompletta dörrar från en x70, och skulle vara tacksam om ingen kommer med en kommentar i stil med "Köp en S/V70 istället.

Mvh Skölda cool

458 Inlägg
17 mars 2012
Vad jag _hört_ har Volvo skala 1/1 mall för att få fram vart du skall borra i nederkant samt för kpnsollen för innerhandtag. Dock inget jag lägger stor trohet i då en dörr är ganska stor så det kan lika väl vara en myt.
Tänk dock på att bilarna börjar att bli till åren så fyra nya dörrar med inredning får du för under 2000:-
Mvh John

347 Inlägg
17 mars 2012
Trådstartare
Jonnsard skrev:
Vad jag _hört_ har Volvo skala 1/1 mall för att få fram vart du skall borra i nederkant samt för kpnsollen för innerhandtag. Dock inget jag lägger stor trohet i då en dörr är ganska stor så det kan lika väl vara en myt.
Tänk dock på att bilarna börjar att bli till åren så fyra nya dörrar med inredning får du för under 2000:-
Mvh John

Hmm, okej. Tänkte göra egna mallar smile, tror inte det kan vara specielt svårt, problemet med att köpa helt färdiga dörrar från en s/v70 är att dom inte finns i den färgen jag har. Har ingen lust att lämna in alla på lackering. Blir ingen billig historia då neutral

347 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
Är det någon som vet att dom är för breda? Alltså att dom slår i instrumentbrädan när man stänger ?.
Såg att någon som skrev att det fungerar utmärkt med x70 sida mot 850 panel. Någon som vet om det stämmer ?

//Skölda

Sök