Hej. Som sagt så har jag turbo konverterat min volvo 940GL men har problem med att den trycker ut olja i antingen vevhusventialtionen eller i oljestickan.. men varör händer detta?? Tacksam för tips och svar..
Jag är långt ifrån expert på ämnet men mest logiskt är ju att du skickar ner laddtrycket i vevhuset med följd att oljan trycks ut. så frågan är ju bara vart det är otätt. jävligt otäta kolvringar?
Okej! det förstärkte ju inte misstankarna direkt. Men jag skulle nog ändå säga att felet ligger i att det inte är helt tätt mellan cylindervägg och kolv. gör en provtryckning vetja så får du svart på vitt
ja jag får väl göra de:P vad ska de ligga på? mellan 10-13? OBS! ej kompsänkt!!
FreddeLi skrev:
volvo_940R skrev:
nej när den e varm:/
Okej! det förstärkte ju inte misstankarna direkt. Men jag skulle nog ändå säga att felet ligger i att det inte är helt tätt mellan cylindervägg och kolv. gör en provtryckning vetja så får du svart på vitt
FreddeLi skrev:
volvo_940R skrev:
nej när den e varm:/
MVH
det överlåter jag till någon annan att svara på bör stå i din verkstadshandbok om inte annat.
ja jag får kolla de:) annars blir de till att återställa den till orginal igen
FreddeLi skrev:
volvo_940R skrev:
FreddeLi skrev:
MVH
det överlåter jag till någon annan att svara på bör stå i din verkstadshandbok om inte annat.
kan även vara topp packningen som är trasig, en topp packning kan gå sönder på 100 olika sätt, går liksom oljekanaler i den med, slitna kolvringar i en rödblockare är väldigt ovanligt! mvh