Har kikat på aftermarket, ligger på 690:- och det tycker jag är mer prisvärt än original som ligger på 1160 eller nåt sånt men som sagt så ska jag kolla på det imorgon och förhoppningsvis går det att fixa
Idag har jag kollat avgasvärdena och lambdan låg nästan exakt på 1 vid tomgång och 2500 varv Dock var HC och CO lite höga, HC låg på ca 140 på tomgång och sjönk ner till 75 vid 2500 varv. CO låg på 0,6 på tomgång och sjönk ner på 0,3 vid 2500 varv. Så lite etanol i när jag besiktigar så ska det nog bli bra!
Här visar den att CO ligger på 0 fast den höjdes sen, detta är på tomgång.
Sen fick jag även igång högra dimljuset. Fick slipa och ha mig så att lampan fick bra kontakt
Sen har jag även smörjt upp bromsarna fram då dom satt fast lite, men nu löper dom så fint så Ska ge mig på att byta skivor och belägg bak imorgon!
Idag har jag som sagt bytt bakbromsarna så nu har man grymma bromsar runt om plus en grym handbroms! Fick även min styrled idag så ska byta den imorgon, om jag får loss muttern dvs men ska ge det en chans!
Målade skivorna i mitten med silvrig hammarlack så det slipper rosta så jävligt Målade även oken.
Såhär skabbigt såg det ut innan!
Och efter! Ser dock att jag skulle målat bygeln där beläggen glider också
Såhär får hon stå och hänga när garaget är fullt med skit
Det va allt för idag, imorgon ger jag mig på styrleden Sen ska den nog vara klar för besiktning! Hejs!
Nu har jag monterat dit vänster styrled, behövde faktiskt inte värma så vart skitnöjd när det släppte Så nu är det väl bara till att boka besiktningstid för mig då. Men kommer inte sluta uppdatera här inte!
Mina kommande planer är att sänka bilen, montera xenon i helljus, steg 1 chip m.m Kommer kanske vara lite dött här på några veckor nu men så fort jag gör nåt med bilen så uppdaterar jag!
Har dock inte gjort mycket mer på bilen än njutit av att köra den, men tar studenten på fredag och upp å börja jobba på måndag och när det trillar in cash på kontot blir det en massa grejer till bilen
Exakt likadant här faktiskt! Fast min 900 står nerplockad i 1000 delar i garaget, kommer alltid på något nytt att greja med så nu är det ljud bygge för min del med!