2524
Sök

Nyrenoverad b230fk läcker vatten från toppen.

124 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
som skolprojekt har jag trimmat och renoverat ett b230fk. förberedde mig för uppstart ikväll, hällde på olja. sen skulle jag i med kylarvatten. då börjar det läcka mellan topp och block.. toppen är planad och är inte skev. har dragit topplocksbultarna med moment.. det måste ju vara något allvarligt fel när den läcker när det inte ens är något tryck.. tacksam för råd och tips snabbt då bilen ska visas upp i skolan imorn..

MVH Jacob

124 Inlägg
23 mars 2012
Yacco skrev:
som skolprojekt har jag trimmat och renoverat ett b230fk. förberedde mig för uppstart ikväll, hällde på olja. sen skulle jag i med kylarvatten. då börjar det läcka mellan topp och block.. toppen är planad och är inte skev. har dragit topplocksbultarna med moment.. det måste ju vara något allvarligt fel när den läcker när det inte ens är något tryck.. tacksam för råd och tips snabbt då bilen ska visas upp i skolan imorn..

MVH Jacob

haha ja antingen har du glömt tätningen mellan vattenpumpen och toppen, eller som jag tror du har gjort, satt toppackningen fel håll tongue kommer de rätt mkt vatten när du häller på så det rinner på bra på insugssidan så är det toppackingen, bara å lyfta toppen och peta dit en ny smileÄ

Ja gillar att tillverka mina egna delar till bilar :)

124 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
toppackningen sitter rätt

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
124 Inlägg
25 mars 2012
Trådstartare
näe, har konstaterat felet nu. Både jag och en kompis har fått fel toppackning då vi beställde vevstakskit från LG speed.

Sök