Extrazz skrev:
Pumpen för 850 och 940 och 740 är SAMMA!
på740/940 sitter de på fjäderbenet under insuget.
Kolla slangar. blås och sug i de så att det inte är stopp. Måste kopplas bort i bägge ändar. kontrollera så att vakuumbälgen är hel och håller vakuum. tryck ihop och håll för anslutningen.
på 7/940 och även 850? så sitter det två brytare på broms/koppling. Endast en om det är automat. Men samma funktion. Dessa måste vara rätt justerade att öppnas när pedalen trycks ner. Släpper vakuumet då. Det äräven en kontakt med tvåkablar i dessa som måste fungera. Det går hur bra som helst att summra ut var brytarna känns bra att de Sluter/bryter på ett bra ställe.
Annars kontrollera glapp i spaken på 7/940 måste reglaget varaskjuter till vänster och sen trycka in knappen i sidan.
Givetvis kolla säkringar!
Tack för hjälpen!
BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92