kompsänka ska du inte behöva, det gör man på bensinarna där det självtänder vid för högt tryck annars.
dieseln kan du kräma i bra med tryck utan att det händer något annat än att det slits.
http://www.youtube.com/watch?v=HhxsN7HG … ature=plcpdessa goa finnar kör med en 300d turbo först från w124 12 ventilaren, som de krämar ut över 400 häst ur, och sedan med 300d 24 ventilaren från w210 där de får ut ännu mer.
med en 250d så borde det därmed inte vara några som helst problem att komma upp närmare 300,
Det de gjorde, byta turbo, och bygga om pumpen, och på med IC i övrigt origina motor, Mynä tror jag de heter som byggde om pumpen, ett gäng finnar som ska vara duktiga, finns även någon snubbe här i sverige som gör samma grej.
på en Diesel, när man krämar i en massa diesel utan att det förbränns ordentligt, dvs för fet blandning, så blir det tokvarmt, det är därför inte en jättedålig idée att montera en avgastempgivare ifall du vill ha lite livslängd på sakerna, och se till att inte kliva över 800/1000grader/1200grader beroende på hur långt du vill pressa grejerna.