2334
Sök

Billigast till 500HK

26 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
#1
Hej!

Vilken bil är billigast att köpa+trimma upp till 500hk? spelar ingen roll om det går att besiktiga eller inte.
Kan bli en spännande diskution! big_smile

1 435 Inlägg
26 mars 2012
#2
Oöppnad BMW M50B25 maskin som turbomatas går att köra med den effekten  med riktigt sprut. Monterar man cooperring packning är man hyfsat safe. BMW V8 m60 eller m62 går också att få upp denna effekt i oöppnat. Motorerna går att få tag på för runt 5 papp.

Bilar som maskinerna finns i är BMW 325 E36 / 525  E34 samt V8 finns i 540 E34 och E39. E34 är nog enklast att bygga turbo på.
Senast redigerat av Alpinabiturbo (26 mars 2012)


Herr
1 722 Inlägg
26 mars 2012
#3
Kan tänka mej en audi 5a med turbo skulle va billigast, vi säger en s4, med aan motorn, 220hk original, köp bilen för 15tusen, sen trim för 15 till så är du nog nära 500 om inte över:)

allt beror ju på hur mycket man kan skruva/tillverka själv.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

337 Inlägg
26 mars 2012
#4
LocKtar: Har du recept på den setupen? Det låter FÖR billigt smile

Annars är ju både saabs och volvos T5or otroligt lättrimmade, saab-motorn lite mer hållbar smile

3 liters diesel, mumma!

Herr
1 722 Inlägg
26 mars 2012
#5
Rwd skrev:
LocKtar: Har du recept på den setupen? Det låter FÖR billigt smile

Annars är ju både saabs och volvos T5or otroligt lättrimmade, saab-motorn lite mer hållbar smile

Jag tänkte mer på att 450kit till en s4 inte är överdrivet dyrt, 50hk till med lite finjusteringar lär inte vara omöjligt... men då lever man på det berömda håret också=)

turbo 7000
Spridare 3000
Mapsensor 1000
Chip 1000
Grenrör 2000
Bränslepump 1000
Bränsletrycksregulator 1000

Kanske eventuellt en soppadator och låna en bredbandslambda av någon... lite så jag tänkte=)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Thedriftking
26 mars 2012
#6
Bättre att köra safe 300hk med väghållning, skapligt mycket roligare så än 500hk och 'båt'
Men en oöppnad m50b25 lär va bäst, eller nån jänk V8, typ 340

3 235 Inlägg
26 mars 2012
#7
En äldre BMW med V12 kan lätt komma upp i 500hk.
Annars kan du också satsa på wankel.


Likbärgare
375 Inlägg
26 mars 2012
#8
Cheva 350 alla gånger, Jättebilligt att trimma.

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

345 Inlägg
26 mars 2012
#9
Tvattekorg skrev:
Cheva 350 alla gånger, Jättebilligt att trimma.

Hear hear!


Random
480 Inlägg
26 mars 2012
#10
Finns väl dom som har plockat ut 500hk ur en m50b25 för under 20 000kr har jag för mig.

Kan ha varit Skogenracing för 1-2år sen?

Ungefär hur mycket får man lägga på en Cheva 350?
Senast redigerat av Fimp3n (26 mars 2012)

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
26 mars 2012
#11
Nån Wankel bil!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

Likbärgare
375 Inlägg
26 mars 2012
#12
Fimp3n skrev:
Finns väl dom som har plockat ut 500hk ur en m50b25 för under 20 000kr har jag för mig.

Kan ha varit Skogenracing för 1-2år sen?

Ungefär hur mycket får man lägga på en Cheva 350?

Motorn kanske 15 tusen, Du har mycket volym att leka med, För att få det att fungera i bil betydligt mer, Lådan är inte billig.

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

2 077 Inlägg
26 mars 2012
#13
Supra lätt wink
Med BPU är du ju uppe i 400+ i den wink
och vidare ännu mer ^^

Det måste vara den billigaste/per krona du lägger ner på motorn wink
2JZ spisen nu jag syftar på!
Senast redigerat av JDMCRAZE (26 mars 2012)

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

2 401 Inlägg
26 mars 2012
#14
engolf skrev:
En äldre BMW med V12 kan lätt komma upp i 500hk.
Annars kan du också satsa på wankel.

Det måste fan vara billigast ändå. Nån innan sade att cheva 350 är billigast men jag tror fan att bmw v8 eller v12 blir billigast eftersom det egentligen bara behövs turbo, map och hemmasmiden för att få skiten att gå rätt så bra

Sen är hållbarheten en annan fråga...


1 948 Inlägg
26 mars 2012
#15
ganska komiskt att folk anser att en bil för 100k och sen trim för några 10 tusen lappar är "det billigaste"...

En 325 e36 och sen turbo, billigare kan du inte komma undan tror jag, om du nu inte får köpa en porsche gt2 för 15 tusen... big_smile

1 435 Inlägg
27 mars 2012
#16
baltis skrev:
ganska komiskt att folk anser att en bil för 100k och sen trim för några 10 tusen lappar är "det billigaste"...

En 325 e36 och sen turbo, billigare kan du inte komma undan tror jag, om du nu inte får köpa en porsche gt2 för 15 tusen... big_smile

E34 525 med m50 är billigare för den har stöddigare drivlina original.

Kolla den här tråden så förstår ni vad jag menar. 20 papp har han lagt för 500hk.

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop … mp;t=59798


"Byggkostnaden för allt!, bil, motor,koppling, slangar och skit. Till och med den gamle kebabrullen som ligger och luktar illa i baksätet uppgår till våldsamma 20papp.
Jag och ett par kompetenta vänner slängde ihop henne på 3 dagar, då hanns det med att mappa på gata + köra henne i dynon".

Sätter fan en hundring på att ingen kan kontra med något bättre smile
Senast redigerat av Alpinabiturbo (27 mars 2012)


Forummoderator
9 299 Inlägg
27 mars 2012
#17
Tveklöst en jänk-åtta. Inte det mest sofistikerade kanske men är det bara konceptet billigt så är det sannolikt omöjligt att slå.
Annars kan man ju tänka sig en gammal Daimler Double Six eller Jaguar XJ12 som man plockar upp i England för någon tusenlapp.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
27 mars 2012
#18
Alpinabiturbo skrev:
baltis skrev:
ganska komiskt att folk anser att en bil för 100k och sen trim för några 10 tusen lappar är "det billigaste"...

En 325 e36 och sen turbo, billigare kan du inte komma undan tror jag, om du nu inte får köpa en porsche gt2 för 15 tusen... big_smile

E34 525 med m50 är billigare för den har stöddigare drivlina original.

Kolla den här tråden så förstår ni vad jag menar. 20 papp har han lagt för 500hk.

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop … mp;t=59798


"Byggkostnaden för allt!, bil, motor,koppling, slangar och skit. Till och med den gamle kebabrullen som ligger och luktar illa i baksätet uppgår till våldsamma 20papp.
Jag och ett par kompetenta vänner slängde ihop henne på 3 dagar, då hanns det med att mappa på gata + köra henne i dynon".

Sätter fan en hundring på att ingen kan kontra med något bättre smile

Vad skulle skilja en e36 325 och 328?

Spånar bara lite om turbokonvertering i framtiden.


1 435 Inlägg
27 mars 2012
#19
Eddy skrev:
Alpinabiturbo skrev:
baltis skrev:
ganska komiskt att folk anser att en bil för 100k och sen trim för några 10 tusen lappar är "det billigaste"...

En 325 e36 och sen turbo, billigare kan du inte komma undan tror jag, om du nu inte får köpa en porsche gt2 för 15 tusen... big_smile

E34 525 med m50 är billigare för den har stöddigare drivlina original.

Kolla den här tråden så förstår ni vad jag menar. 20 papp har han lagt för 500hk.

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop … mp;t=59798


"Byggkostnaden för allt!, bil, motor,koppling, slangar och skit. Till och med den gamle kebabrullen som ligger och luktar illa i baksätet uppgår till våldsamma 20papp.
Jag och ett par kompetenta vänner slängde ihop henne på 3 dagar, då hanns det med att mappa på gata + köra henne i dynon".

Sätter fan en hundring på att ingen kan kontra med något bättre smile

Vad skulle skilja en e36 325 och 328?

Spånar bara lite om turbokonvertering i framtiden.

E36 328 har M52 maskin som är allmänt klenare, alublock. Det bästa är en M50 maskin med vev från m52b28 (328/528 motorn)
Senast redigerat av Alpinabiturbo (27 mars 2012)


Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
27 mars 2012
#20
Alpinabiturbo skrev:
Eddy skrev:
Alpinabiturbo skrev:

E34 525 med m50 är billigare för den har stöddigare drivlina original.

Kolla den här tråden så förstår ni vad jag menar. 20 papp har han lagt för 500hk.

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop … mp;t=59798


"Byggkostnaden för allt!, bil, motor,koppling, slangar och skit. Till och med den gamle kebabrullen som ligger och luktar illa i baksätet uppgår till våldsamma 20papp.
Jag och ett par kompetenta vänner slängde ihop henne på 3 dagar, då hanns det med att mappa på gata + köra henne i dynon".

Sätter fan en hundring på att ingen kan kontra med något bättre smile

Vad skulle skilja en e36 325 och 328?

Spånar bara lite om turbokonvertering i framtiden.

E36 328 har M52 maskin som är allmänt klenare, alublock. Det bästa är en M50 maskin med vev från m52b28 (328/528 motorn)

Ålright smile



Sök