4277
Sök

Bogsera min Dodge??

403 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
Någon som tror det är någon fara att bogsera min Dodge med tryck knapps automat i 1,2 mil (12 km)?

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
26 mars 2012
Är väl i regel inte nyttigt att bogsera automatlådor pga utebliven smörjning...

Och jag antar att din bil är bakhjulsdriven så enklast borde nästan vara att bogsera utan kardan?

Tja!

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
26 mars 2012
12 mil kan nog bli lite farligt

2fast4you
371 Inlägg
26 mars 2012
går det inte skruva lös kardan o hänga upp den då?

haru kört fast eller

695 Inlägg
26 mars 2012
-Westerlund- skrev:

Vart står de 12 mil?...
Som redan sagt så är bogsering av automatlåda ingen hit, plocka av kardanen är ett bra knep men ibland bökigt, bogsera på du, men ta de piano, typ 30km/h och 3-4km i stöten med en hyfsad vilopaus i mellan varven så brukar de funka kanon..

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
26 mars 2012
nesum skrev:
-Westerlund- skrev:

Vart står de 12 mil?...
Som redan sagt så är bogsering av automatlåda ingen hit, plocka av kardanen är ett bra knep men ibland bökigt, bogsera på du, men ta de piano, typ 30km/h och 3-4km i stöten med en hyfsad vilopaus i mellan varven så brukar de funka kanon..

Aaah vafan, menade 12 km

403 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
nesum skrev:
-Westerlund- skrev:

Vart står de 12 mil?...

Jag funderar allt på att ta den på en kärra.. skulle jag åka dit för övervikt eftersom jag inte har BE så är väl böterna billigare än att byta växellådan på den gamla bilen..

8 886 Inlägg
27 mars 2012
Raggarn84 skrev:
nesum skrev:
-Westerlund- skrev:

Vart står de 12 mil?...

Jag funderar allt på att ta den på en kärra.. skulle jag åka dit för övervikt eftersom jag inte har BE så är väl böterna billigare än att byta växellådan på den gamla bilen..

Det blir olovlig körning om du kör med ett släp som kräver E-behörighet.
Blir du stoppad så får du inte fortsätta färden, blir nog billigare att häkta av kardan.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

216 Inlägg
27 mars 2012
kommer du åt smidigt å dra ur drivaxlarna? då slipper man ju krypa under bilen

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall

403 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
Grantomta skrev:

Nej, jag tror inte jag gör det... tar nog på kärra och hoppas på att inte möta farbror blå... är inte så stora vägar jag ska köra på...

695 Inlägg
27 mars 2012
Raggarn84 skrev:
Grantomta skrev:

Nej, jag tror inte jag gör det... tar nog på kärra och hoppas på att inte möta farbror blå... är inte så stora vägar jag ska köra på...

Du kan bli av med körkortet för en olovlig körning, huruvida det är billigare än att byta låda (vilket risken är väldigt liten sålänge de går riktigt lugnt till) är upp till var och en att göra som han vill...

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

Hhehehehhest
375 Inlägg
27 mars 2012
Grantomta skrev:

Hur ska man kunna bogsera utan drivaxlar? ska du svetsa fast bakhjulen i bärarmarna eller? lol

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

Yawn...
3 151 Inlägg
27 mars 2012
Stanna efter halva vägen och ta en paus kanske? Så riskerar man inte att överhetta något... Bara en tanke!

216 Inlägg
28 mars 2012
Nyman1337 skrev:
Grantomta skrev:

Hur ska man kunna bogsera utan drivaxlar? ska du svetsa fast bakhjulen i bärarmarna eller? lol

Är du snygg i shorts om de är stel bakaxel så kan man plocka ur dom så alla bägare göra tyngre fordon har även gjort de själv på nån volvo 240 med automat

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 mars 2012
Grantomta skrev:
Nyman1337 skrev:
Grantomta skrev:

Är du snygg i shorts om de är stel bakaxel så kan man plocka ur dom så alla bägare göra tyngre fordon har även gjort de själv på nån volvo 240 med automat

beskriv gärna hur du gjorde då hjulen sitter fast i drivaxlarna.

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Fri fart för ett fritt folk!
14 343 Inlägg
28 mars 2012
turboforssen skrev:
Grantomta skrev:
Nyman1337 skrev:

beskriv gärna hur du gjorde då hjulen sitter fast i drivaxlarna.

haha skulle jag med vilja veta

lastbilar och bussar är något helt annat
där går det ganska enkelt att plocka ur drivaxlarna

eftersom det är jänkeskrot så är det inte omöjligt att det går att plocka ur dom

Kör fort så hinner inget hända...

403 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
nesum skrev:
Raggarn84 skrev:
Grantomta skrev:

Du kan bli av med körkortet för en olovlig körning, huruvida det är billigare än att byta låda (vilket risken är väldigt liten sålänge de går riktigt lugnt till) är upp till var och en att göra som han vill...

Enligt lagen så säger det så här: Saknat E-behörighet =Varning eller Varning om ej av allvarligare slag.. så teoretiskt sett så ska man inte bli av med kortet för det..

Fri fart för ett fritt folk!
14 343 Inlägg
28 mars 2012
Raggarn84 skrev:
nesum skrev:
Raggarn84 skrev:

Enligt lagen så säger det så här: Saknat E-behörighet =Varning eller Varning om ej av allvarligare slag.. så teoretiskt sett så ska man inte bli av med kortet för det..

första gången blir det bara böter andra gången blir det värre då räknas det som grov olovlig körning
och då finns t.o.m fängelse med i straffskalan

och då är det 1-3månaders indragning av kortet som oftast gäller

Kör fort så hinner inget hända...

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
28 mars 2012
Montera ner kardan hade jag gjort.. Gjordes på en gammal amarunk jag å en polare bogserade till en verkstadshall

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

Hhehehehhest
375 Inlägg
28 mars 2012
Grantomta skrev:
Nyman1337 skrev:
Grantomta skrev:

Vart fäster du då bakhjulen på 240in? lol
Och varför riva bort bromsar och all skit för att kasta loss drivaxlarna när kardan sitter 8 bultar?
Senast redigerat av Nyman1337 (28 mars 2012)

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

Sök