2251
Sök

Hur mycket laddtryck har jag kört med?

486 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
Rake skrev:
KJensen skrev:
Någon som vet vad för bränslechip de är ?

Det ser ut som orginal, var respektive bränsle och tändcipp boxarna satt minns jag inte, men har för mig tänd satt vid rattstången. Är inte hundra på om det är orginal eller inte men orginal ser ut så där men jag har sett trimmchip som precis sett ut som orginal med fasst med annat art. nummer och ditt nummer stämmer inte med något av de orginal chippen som satt i min (En 944 -93 FTT) iallafall.

Att inte numret stämde med ditt kanske är för att de är fk motorn i 940 eller ?smile

164 Inlägg
27 mars 2012
KJensen skrev:
Rake skrev:
KJensen skrev:
Någon som vet vad för bränslechip de är ?

Det ser ut som orginal, var respektive bränsle och tändcipp boxarna satt minns jag inte, men har för mig tänd satt vid rattstången. Är inte hundra på om det är orginal eller inte men orginal ser ut så där men jag har sett trimmchip som precis sett ut som orginal med fasst med annat art. nummer och ditt nummer stämmer inte med något av de orginal chippen som satt i min (En 944 -93 FTT) iallafall.

Att inte numret stämde med ditt kanske är för att de är fk motorn i 940 eller ?smile

Ah, det e klart, tänkte inte på att det var en 740 du hade. Är FT i min 940 förresten, 740 brukar väll ha FK eller ET?

29 Inlägg
28 mars 2012
740 -88b o framåt har FT. Tidigare kan ha både och. Min 88a hade ET motorn.
FK sitter i LTT bilarna.

Svänger du förbi nångång så kan du få låna en tryckmätare av mig en snabbis smile

Edit: Före -88b fanns nog bara ET motorn förresten... Men 85-86 va det b23ET och 87-88a var det B230ET, om jag minns rätt...
Senast redigerat av YohanE (28 mars 2012)

486 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
YohanE skrev:
740 -88b o framåt har FT. Tidigare kan ha både och. Min 88a hade ET motorn.
FK sitter i LTT bilarna.

Svänger du förbi nångång så kan du få låna en tryckmätare av mig en snabbis smile

Edit: Före -88b fanns nog bara ET motorn förresten... Men 85-86 va det b23ET och 87-88a var det B230ET, om jag minns rätt...

Stämmer bra johan b230et va före -88b smile still, ingen som vet vilket chip de e ? smile

29 Inlägg
28 mars 2012
Om det är "Turbo +" chip så bör volvo veta det, maila/ring eller åk dit så ska dom nog hjälpa dig reda ut de smile

486 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
YohanE skrev:
Om det är "Turbo +" chip så bör volvo veta det, maila/ring eller åk dit så ska dom nog hjälpa dig reda ut de smile

De med Turbo+ sitter i enheten från Nira. Jävla krångel detta..

Sök