3865
Sök

bara ena basen funkar

257 Inlägg
12 september 2006
Trådstartare
ja har parralellkopplat 2 steg och båda funkar bra, men basen vill bara spela på ena sidan. det ja har gjort är att tatt bort bryggningarna på baslådan har en kanal för varje högtalare, men bara ena basen vill spela o den spelar lågt! testat basarna innan steget var på reperation*med anant steg givetvis*

nån som har något tips?

458 Inlägg
12 september 2006
Danne_86 skrev:
ja har parralellkopplat 2 steg och båda funkar bra, men basen vill bara spela på ena sidan. det ja har gjort är att tatt bort bryggningarna på baslådan har en kanal för varje högtalare, men bara ena basen vill spela o den spelar lågt! testat basarna innan steget var på reperation*med anant steg givetvis*

nån som har något tips?

Du har alltså 2 basar? Ett steg till varje? Jag förstår inte riktigt att basen bara spelar på ena sidan!
Kanske är så enkelt att du har glömt att ställa in EQ på cd'n så att det bara ska spela
på höger sida t ex..?

257 Inlägg
12 september 2006
Trådstartare
ja har en låda med 2st basar med ett steg till. har ett annat steg till framhögtalarna. ja har testat att spela på båda sidor en gång i taget. men likt förbaskat spelar samma bas på ena sidan endast

458 Inlägg
12 september 2006
Danne_86 skrev:
ja har en låda med 2st basar med ett steg till. har ett annat steg till framhögtalarna. ja har testat att spela på båda sidor en gång i taget. men likt förbaskat spelar samma bas på ena sidan endast

Jag förstår inte hur du menar! Hur kan en bas spela på sin ena sida? Du menar att det
bara är 1 bas i själva lådan som spelar och inte 2?? big_smile

607 Inlägg
12 september 2006
Han menar att ena basen spelar normalt och den andra mycket lågt.  Hade detta problem också, kolla in alla in alla inställningar på steget.Titta i instruktions boken hur du ska koppla för just det steget. För där finns just allt för subwoofers där. Men titta på stegets inställningar först..

Brynäs tigers

458 Inlägg
13 september 2006
YööA skrev:
Han menar att ena basen spelar normalt och den andra mycket lågt.  Hade detta problem också, kolla in alla in alla inställningar på steget.Titta i instruktions boken hur du ska koppla för just det steget. För där finns just allt för subwoofers där. Men titta på stegets inställningar först..

Ja, det var det jag menade.. Han hade förklarat lite konstigt där.. Men nu försår jag big_smile
Ja som du säger där att kolla alla inställningar på steget och på stereon så det inte är
så enkelt att fadern på cd'n står galet bara..

257 Inlägg
13 september 2006
Trådstartare
jag menar den ena basen spelar mycket lågt och den andra spelar ingenting. var hos mds idag han tyckte steget var tok för varmt och basen lät sprängd...men tydligen ska det vara svårt o spränga den basen. dom skulle titta på den på måndag om ja inte listar ut problemet själv. baslådan fungerade felfritt innan.

nått förslag på vad man kan göra?

458 Inlägg
13 september 2006
Danne_86 skrev:
jag menar den ena basen spelar mycket lågt och den andra spelar ingenting. var hos mds idag han tyckte steget var tok för varmt och basen lät sprängd...men tydligen ska det vara svårt o spränga den basen. dom skulle titta på den på måndag om ja inte listar ut problemet själv. baslådan fungerade felfritt innan.

nått förslag på vad man kan göra?

har inte den blekaste om vad det kan vara då! Det ända är att gå igenom alla inställningar
på steget och stereon.. Ta en titt så ALLA kablar sitter i ordentligt, du har lika tjocklek
på högtalarkablarna va?

257 Inlägg
13 september 2006
Trådstartare
han på mds skruvade alla inställningar rätt på steget, o kollade även sladdarna men ja ska kolla igen för säkerhets skull. japp samma tjocklek. har testat o ändra fader på stereon men samma bas slår hela tiden. känns som om basen får nada ström men ja vet inte....ska la räcka me gp3 steget hoppas jag

407 Inlägg
13 september 2006
kabelbrott?

286 Inlägg
13 september 2006
Tycker det låter som att det är lågnivån som spökar.
Har du mätt så du får rätt spänning fram till steget?

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
14 september 2006
Så ena basen med sitt steg spelar, men inte den andra med sitt steg. Har du provat byta input mellan dom? Dvs ta input-kabeln (den som går från stereon) som sitter i steget som funkar och koppla till steget som spelar lågt och vice versa.
Samma problem?
Prova ändra outputkablarna, dvs högtalarkablarna, koppla ena högtalaren till det andra steget och vice versa.
Fortfarande samma problem?
Då är den ena högtalaren kass. sad

257 Inlägg
14 september 2006
Trådstartare
åkte in till mds idag igen o belive it or not vi fick igång det. han var lika bekymrad som jag...men nu funkar allt iaf skitbra...rutorna på huset skakar ;D

286 Inlägg
14 september 2006
Vad var det för fel då?

257 Inlägg
14 september 2006
Trådstartare
ingen aning inte han heller, bara plockade ut några kablar o sätta i dom igen så gick allt igång. bytte NADA! han tittade även på den igår så han var lika förvånad smile

Sök