3371
Sök

Bilköp busbil/Sportig bil med 350hk+

5 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
Halå!
Är ny här på forumet men som rubriken säger så söker jag då lite tips till en ny bil.
söker en bil som har lite krut i sig och som rör på sig när man trycker på gasen, och skulle gärna vilja ha en sportbil men eftersom min prisklass ligger på runt 90-120k (90000-120000kr) så vill jag ha lite tips på en "Sportig bil".
det finns egentligen inga krav på bilen förutom:

-motor på 350hk+ (spelar ingen roll om det är 350hk org eller om det är 350hk trimmad)
-nyare än -02

fwd, awd eller rwd spelar ingen roll utan bara de rör på sig när man gasar men rwd och awd är positivt smile
gärna 2 dörrars, ska vara sk "ungdomsbil"

har kollat på supra, rx7, impreza, skyline, s4, s60r osv, osv
tacksam för tips smile
/Ol

441 Inlägg
28 mars 2012
bmw e36 m3?

17 Inlägg
28 mars 2012
Är inte e36 92-99 om jag inte har helt fel? E46 isf men kan vara svårt att hitta en i denna prisklass, tänkte eftersom det står äldst -02? roll
S60 R med steg 3 från AT? Awd smile

7 120 Inlägg
28 mars 2012
Om du kan stå ut med RHD, kolla på Nissan Silvia S15. smile

441 Inlägg
28 mars 2012
St0ff3 skrev:
Är inte e36 92-99 om jag inte har helt fel? E46 isf men kan vara svårt att hitta en i denna prisklass, tänkte eftersom det står äldst -02? roll

Jo, visst. Den är inte från 02 och uppåt, ser den dock som en tillräckligt "ny" bil. Speciellt om man väljer en entusiast modell som är välskött.

5 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
dasboot skrev:
St0ff3 skrev:

Jo, visst. Den är inte från 02 och uppåt, ser den dock som en tillräckligt "ny" bil. Speciellt om man väljer en entusiast modell som är välskött.

du förstår precis vad jag menar! tack! big_smile
årsm spelar egentligen ingen roll om det är rätt bil som kommer upp!

5 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
Aerodynamik skrev:

ursäkta men betyder RHD right hand drive? förstår inte riktigt roll har kollat lite och är verkligen förälskad i s15 modellen men vet inte hur det är med pållar i dom? smile

7 120 Inlägg
29 mars 2012
Overlaod skrev:
Aerodynamik skrev:

ursäkta men betyder RHD right hand drive? förstår inte riktigt roll har kollat lite och är verkligen förälskad i s15 modellen men vet inte hur det är med pållar i dom? smile

RHD = Högerstyrt ja smile

Det är 250hk original men de flesta är åtminstone trimmade med det vanliga (filter, avgas, höjt ladd osv) och ligger runt 300hk.. Sitter diffbroms, 6-växlad låda och massa gött i dem. smile

5 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Overlaod skrev:
Aerodynamik skrev:

Det är 250hk original men de flesta är åtminstone trimmade med det vanliga (filter, avgas, höjt ladd osv) och ligger runt 300hk.. Sitter diffbroms, 6-växlad låda och massa gött i dem. smile

låter riktigt nice tongue ska kolla lite närmare på dom.
ja RHD låter inte så lockande dock men efter ett tag så är det kanske en vana smile

7 120 Inlägg
30 mars 2012
Overlaod skrev:
Aerodynamik skrev:
Overlaod skrev:

ja RHD låter inte så lockande dock men efter ett tag så är det kanske en vana smile

Finns ju mängder av högerstyrda bilar här på Garaget, bara fråga dem vad de tycker om det. smile
Jag har inte mött någon som tycker det är jättejobbigt!

5 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Overlaod skrev:
Aerodynamik skrev:

Finns ju mängder av högerstyrda bilar här på Garaget, bara fråga dem vad de tycker om det. smile
Jag har inte mött någon som tycker det är jättejobbigt!

nä jag ska kolla upp det så fort jag kommer hem smile
tack btw smile

Sök