Oj vad jag slarvat med att uppdatera här.....får ta och klippa in lite som hänt tror jag.....
Tomten var tidig i år! Och hårda paket är ju bäst....
Skulle byta gasfjädrar till bakluckan oxå och för att göra det smidigast så ska innertaket ut. Tog knappt 5 minuter att få ut det som tur var och med det ute var det ju inte så svårt att se varför det skramlade lite i bilen i somras när jag spelade. :o
Väldämpat? Inte så värst....
Totalt 2 små asfaltsmattor på hela taket
Får nog passa på att åtgärda detta innan jag monterar in taket igen.
Taket dämpat iallafall.
Blev lite "man tager vad man haver" då jag ville ha ihop allt igen.
Hade 10 ark Silentcoat och 2 ark Gladen Aero Multi att tillgå så det fick bli lite lapptäcke.
Var oxå ett utmärkt tillfälle att jämföra olika mattor på samma ytor och Multin blir nog mitt framtida val när det gäller dämpning.
Passade på att dra ett par nya kablar i taket oxå, i nästa bil så funderar jag seriöst på att dra det mesta i signalväg där uppe, känns som man har bättre ytor att leka på.
Har ju då en rätt irriterande fläck på ena Zero4.
Måste gör nåt åt det för jag tål inte att se sånt när jag färdigställer ett bygge.
Väck med alla luftgaller!
Sidostycken med belysning väck!
Sen är det bara att lossa ett gäng skruv och sen försiktigt dra ut innehållet.
Chassi och kretskort separerat. Nu kan man göra vad man nu vill göra med chassiet utan att riskera att det händer nåt med kretskortet.
Känns som bygget börar rulla igen nu.....det är det här som är det roligaste med bilstereo tror jag. Bygga!
Har ju då två Zero4 och de ska ju sitta bredvid varandra.
Borstad aluminium är riktigt snyggt men det har nackdelen att det ändrar sig lite i färg när det åldras och eftersom det ena steget är ett år äldre än det andra så skiljde det lite i färg på dem.
Inget annat att göra än att riva ner det nya oxå för att säkerställa att de kommer se likadana ut.
Kvar på bordet just nu ligger då 2 nakna italienska skönheter och fryser. :o
Har ju utökat systemet med ett par diskanter nu så det gäller att klura lite på montering av dessa. Det första jag reagerar på är att det stämmer ju inte så bra i utseende mot gallren jag har gjort till Zero-80.
Blev att pilla bort orginalgallret och sen böja till lite ringar i relativt tunn men ändå hård aluminiumtråd.
Lite klipp och klistra för att försöka hitta ett vettigt utseende, blev ett par versioner innan det stämde med vad jag ville ha.
Gäller ju att få till radien på trådarna oxå så det stämmer någorlunda mot domen.
Slutresultatet blev sisomsåhär. Måste onekligen fixa till finishen på de stora gallren lite nu oxå, de blev aldrig färdiga sist. Sen undrar jag lite ifall någon har bra tips på ett rejält epoxilim som klarar alu-alu bra, det måste även vara spaltfyllande.